Book STADSMUSSEN
  • ISBN: 9789020984798
  • Bladzijden: 320
  • Datum: 26/09/2009
  • STADSMUSSEN Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • STADSMUSSEN Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Met de stadgidsen die over Antwerpen zijn verschenen kun je inmiddels met gemak de Grote Markt van de stad plaveien. Eén ding hebben ze alle gemeen: ze gaan over de haven, monumenten, kerken en andere belangrijke gebouwen die de stad rijk is. Daar wil Werner Van Reck verandering in brengen. Zijn (foto)boek gaat over mensen. Meer bepaald de inwoners van de stad die mee het uitzicht van het straatbeeld bepalen.

Door het grote formaat komen de foto’s goed tot hun recht. Het boek bevat meer dan honderd portretten van bekende en onbekende Antwerpenaars in hun eigen leefomgeving. Het is als het ware een caleidoscoop van figuren die je op alle momenten van de dag – en de nacht – in de stad kunt ontmoeten. De teksten bij de foto’s zijn beknopt en soms spitsvondig of hilarisch, zij verhalen wat de mensen bezighoudt en geven een gezicht aan wat er leeft in Antwerpen.

Dat de auteur een opleiding fotografie achter de rug heeft kun je duidelijk merken aan de vele pakkende foto’s. Mooi voorbeeld hiervan is de sfeervolle cover van het dansende paar, een perfecte opener. Vooraan in het boek is een gedicht afgedrukt van stadsdichter Joke van Leeuwen. Het zal rond de jaarwisseling als een door haar geschilderde poster in de stad te zien zijn.

Het boek sluit af met een uitgebreide foto-index van alle personen die in het boek zijn opgenomen. Werner Van Reck (1959) studeerde reclamevormgeving en fotografie en stichtte in 1991 met twee vennoten een eigen bureau dat werkt voor nationale en internationale merken. Sinds 2003 verzorgt hij de communicatie voor Stad Antwerpen. Werner Van Reck woont, leeft en werkt in Antwerpen.

Tags: Bezienswaardigheden Antwerpen, Citytrip Antwerpen, Stedentrips, Vakantie Vlaanderen