• ISBN: 97890209948410
  • Bladzijden: 189
  • Categorie: Fietsgidsen
  • Datum: 10/07/2011
  • DE MOOISTE FIETSROUTES Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • DE MOOISTE FIETSROUTES Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Vlaanderen Vakantieland brengt dit jaar een aantal boeken op de markt die allemaal hetzelfde concept hebben.  Gevolg: héél herkenbaar en gebruiksvriendelijk voor de toerist.  Hoe werkt dit concept?  De reporters van het populaire vrt-programma Vlaanderen Vakantieland nemen de vakantieganger mee langs 20 plaatsen en/of routes waarvan de toeristische troeven belicht worden aangevuld met tips voor eethuizen, logies of verborgen plekjes.

Voor De mooiste fietroutes zijn er per Vlaamse provincie 4 fietsroutes geselecteerd van 33km tot 54km.  De tv-reporters hebben zelf de tochten uitgestippeld met veel aandacht voor de natuur, cultuur, veiligheid en fietscomfort.  Elk van de 20 mooiste trajecten is op dezelfe manier uitgewerkt.  Allereerst komt de cultuur-toeristische informatie aan bod, begeleid door mooie en talrijke foto’s.  Dan volgt de zéér nuttige fietskaart.  De fietsinfo voorziet in de af te leggen afstand, start-en eindpunt, bereikbaarheid en parkeren, aard van de weg, veiligheid en moeilijkheidsgraad, routeaanduiding en fietsverhuur.  Afsluitend krijgt de recreant nog persoonlijke tips van de reporters over crémeries, brasseries, kastelen, B&B’s, musea, fietscafés en eventuele educatieve centra inclusief adressen, URL’s en de gegevens van de plaatselijke toeritische diensten..

Soms zijn tips niet wat ze lijken.  Zo is de kruidentuin in Postel teleurstellend, dit in tegenstelling tot wat in dit boek staat.  Toch is dit een prima gids om er een dagje of meer op uit te trekken.

Tags: Fietsen, Fietsgidsen, Fietsroutes, Vakantie Vlaanderen, Vlaanderen Vakantieland