• Bladzijden: 334
  • Datum: 26/04/2011
  • Uitgeverij: AW Bruna Uitgevers
  • Verdeeld door: WPG Uitgevers
  • MISBRUIK Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • MISBRUIK Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Het onderzoeksteam van hoofdinspecteur Konrad Simonsen wordt op een maandagmorgen opgeroepen voor een wel héél vreemde en lugubere moordscène.   In een voorstad van Kopenhagen hangen in de gymzaal van de plaatselijke school vijf naakte toegetakelde lijken.  De daders melden via het internet dat de vijf vermoordde mannen pedofielen zijn.  Geheel Denemarken lijkt zich mettertijd te scharen achter de moordenaars en het is aan Konrad Simonsen en zijn team om de daders te vinden.

Vanuit een neoclassistisch monumentaal gebouw opereert de politie van Kopenhagen.  Het kantoor van de hoofinspecteur kijkt uit op het Polititorvet, het grote plein voor het politiebureau.  De schrijvers loodsen je langs de Sund, de nieuwe wijken van Kopenhagen en mooie herenhuizen.  Leuk verweven is het verhaal van de Heilige Ursula en de 11.000 maagden.  Ursula was een Bretonse prinses die leefde in de vierde eeuw na Christus.  Hoe dit verhaal verder gaat vind je terug tegen het einde van het boek.

De laatste jaren is het ‘in’ om met z’n tweeën een boek te schrijven.  De mogelijke combinaties zijn: man en vrouw, vader en zoon, twee vrienden … en voor dit boek zijn het broer en zus die samen in de pen kruipen.  Ze zijn er in geslaagd  mekaars schrijfstijlen zo op elkaar in te laten spelen dat je als lezer niet merkt dat vier handen aan dit verhaal gewerkt hebben.  Lotte en Søren Hammer, een nieuw Deens schrijverspaar, start met Misbruik een nieuwe serie met hoofdinspecteur Konrad Simonsen.  Meteen een schot in de roos. Het tweede deel Wraak is al in de maak.  Laat maar komen!

Tags: Thriller