• Bladzijden: 189
  • Categorie: Wandelgidsen
  • Richtprijs: € 15,95
  • Datum: 19/09/2010
  • 20X LOGEREN EN WANDELEN IN VLAANDEREN Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • 20X LOGEREN EN WANDELEN IN VLAANDEREN Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Lannoo heeft met de 20x-reeks een succesformule in de hand.  Ze speelt hiermee in op de trend van korte verblijven en uitstapjes.  Met deze hapklare boekjes over logeren, wandelen en fietsen biedt ze de steeds maar uitbreidende groep van toeristen die kortbij enkele dagen willen genieten nét datgene wat ze nodig hebben: talrijke tips om de eigen natuur en cultuur van Limburg tot West-Vlaanderen te (her)ontdekken.

Robert Declerck heeft 20 wandelingen uitgewerkt die de wandelaar laten kennismaken met de verschillende landschappen en de rijke geschiedenis van Vlaanderen.  Bij elke tocht heeft deze auteur, zoals we van hem gewend zijn, aandacht voor boeiende weetjes over de natuur of de plaatselijke geschiedenis.
Hij neemt de wandelaar mee naar Dikkebus, langs het Schipdonkkanaal en tussen de akkers van Eeklo.  Stap met Robert Declerck mee in de voetsporen van de heilige Ermelindis te Meldert of maak een historische stadswandeling door Mechelen of wandel door het groene en multiculturele Genk.  Niet onbelangrijk zijn de aanwijzigingen waar je voor-, tijdens- of na de wandeling de innerlijke mens kan versterken.

Van evenzoveel wandelingen zijn er overnachtingsmogelijkheden voorzien in dit boek.  Erwin De Decker houdt rekening met ieders portemonnee want de prijzen variëren van 25,00€ (!!) tot 170,00€ per overnachting, in- of exclusief ontbijt.  Wie wil er niet eens overnachten in een uniek museum, een voormalig ziekenhuis, een veeboerderij, een gewezen kerk of een hotel met een eigen bioscoop!

Van beide auteurs hoop ik nog meer te lezen.  Zij zorgen voor een extra boost om er op uit te trekken en het eigen land te verkennen!

Tags: 20X, Lannoo uitgeverij, Logiesgidsen, Vakantie Vlaanderen, Wandelen