• ISBN: 9789058264473
  • Bladzijden: 176
  • Datum: 10/05/2007
  • Uitgeverij: Davidsfonds
  • HET ECHTE TURKIJE Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • HET ECHTE TURKIJE Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Met deze reisgids wil de auteur, Dirk Vermeiren, je laten kennismaken met het échte Turkije vanuit je favoriete badplaats aan de Egeïsche en Middellandse Zee. In totaal zijn er 24 dagtrips uitgewerkt met vertrek vanuit de bekende badplaatsen Bodrum, Marmaris, Kemer en Antalya maar ook vanuit minder bekende zoals Ayvacik in het noorden. In dit boek vind je niet de klassieke uitstappen die je in elke reisbrochure kan boeken. De auteur brengt je naar het onbekende en échte Turkije dat heus niet zo ver van de kuststrook ligt.

De auteur woont en werkt in Istanbul als correspondent voor de Vlaamse en Nederlandse media. Dat merk je ook als je het boekt leest. Dit kan alleen geschreven zijn door iemand die er dagdagelijks woont, een grote interesse en waardering heeft voor de Turkse cultuur en dit alles vanuit onze westerse culturele achtergrond bekijkt. Dit resulteert niet alleen in de beschrijving van uitstappen. Er zijn heel interessante kaderstukjes opgenomen. Je verneemt er alles over de lokale cultuur zoals hoe een huwelijk verloopt, over de mannen- en vrouweneer, het belang van voetbal en ook heel wat praktische zaken. Eigenlijk onontbeerlijk als achtergrondinformatie als je het échte Turkije wilt zien. Beperk je daarom niet alleen tot het lezen van de uitstapjes die aan je badplaats liggen, blader ook eens door de rest van deze reisgids.

Geen zware lektuur, geen tientallen bladzijden voor één dagtrip maar wel bondige informatie en tips met veel aandacht voor het praktische verloop. Wegwijzers zijn er immers niet altijd aanwezig als je op het platteland gaat rijden. Daarom is er ook telkens een kaart opgenomen. Het is een vloek in de layout maar ze zijn wel goed, soms overmaats en soms nodeloos in het midden geplaatst waarbij de plooi van het boek heel vervelend is. Doch dit kan de pret niet bederven.

Maar met deze reisgids kan je meer dan alleen maar uitstapjes doen vanuit de badplaatsen. Je vindt per trip één of meerdere logeeradressen. Je kan met dit boek dus rustig een volledige rondreis samenstellen, weg van de platgelopen paden en logeren in échte Turkse hotels. Heerlijk rustig genieten van de warme gastvrijheid en de prachtige natuur.

Deze culturele reisgids is een pareltje! Buitengewoon uniek en uiterst waardevol. Als je het échte hinterland van de Turkse kuststrook wil verkennen dan is dit boek het belangrijkste stuk van je reisbagage.

Toeristische informatie Turkije

Tags: Davidsfonds Uitgeverij, Vakantie Turkije