• Richtprijs: € 15,95
  • Datum: 14/11/2012
  • Uitgeverij: Kosmos Uitgevers
  • Verdeeld door: VBKU
  • WAT & HOE CANADA Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • WAT & HOE CANADA Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

In de reeks Wat & Hoe reisgidsen van Kosmos Uitgeverij verscheen de gids voor Canada. In het boek, met de ondertussen bekende handige spiraalband, vind je zowat alles wat je voor een trip naar het noorden van het Amerikaanse continent moet weten.In de negen hoofdstukken vind je achtereenvolgens: “Het Magazine” met achtergrondartikelen; “Je draai vinden” om in de Canadese stemming te komen. Gevolgd door de verschillende provincies of regio’s zoals British Columbia en de Rockies; De prairies; Ontario; Quebec; Atlantische provincies; Het Noorden.

In het laatste hoofdstuk worden vijf autoroutes voorgesteld met een wegbeschrijving, de praktische gegevens zoals afstand, duur en startpunt en een kaartje met de route.

Een overzicht van de hoofdstukken en hun kleurencode vind je terug in de flappen van de covers. Naast de informatieve teksten, aangevuld met interessante kaderstukjes, vind je in deze gids een groot aantal kleurrijke foto’s en kaartjes. Een belangrijk gegeven voor een verblijf zijn de overnachtingsmogelijkheden. In deze gids vind je de prijzen voor een kamer in het hoogseizoen, gebaseerd op twee personen in een tweepersoonskamer, exclusief belasting. Ze zijn aangeduid met $-tekens, gaande van $ = minder dan 160 Canadese dollar tot $$$ voor meer dan 300 Canadese dollar. Daarnaast wordt ook de Diamond-classering van de American Automobile Association weergegeven, met de afbeelding van een aantal diamantjes naargelang het comfort.

De meest belangrijke en praktische informatie staat achteraan in het boek. Hier vind je zowat alles wat je voor een verblijf in Canada moet weten: geld, tijd, klimaat, openingstijden, veiligheid, gezondheid en een groot aantal kaarten van de regio’s en plattegronden van de voornaamste steden. Door zijn handig formaat, ringband en kleurencodes is de gids gemakkelijk mee te nemen en onderweg te raadplegen. Kortom een complete reisgids voor een geslaagd verblijf in Canada.

Tags: Vakantie Canada, Wat & Hoe