• Richtprijs: € 15,00
  • Datum: 25/07/2010
  • Uitgeverij: De Fontein/Tirion
  • Verdeeld door: VBKU
  • BERGOP NEDERLAND Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • BERGOP NEDERLAND Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Nederland staat algemeen bekend als het vlakke land aan de Noordzee, eerder onder dan boven het zeeniveau. Uitzondering is wel het uiterste zuiden van de Nederlandse provincie Limburg. Van de 50 heuvels vind je er trouwens 37 in deze provincie en bovendien is dit het strijdtoneel van de Amstel Goldrace. Toch zijn de auteurs er in geslaagd om elders in het land nog enkele overmaatse molshopen te ontdekken. Zo kun je aan de kust bergop fietsen op een duinheuvel in Bloemendaal.

Enkel de steilste, langste en mooiste beklimmingen zijn door de selectie gekomen en opgenomen in dit boek. Je leest over beroemde bergen als de Cauberg, de Keutenberg en de Zevenheuvelenweg, maar je ontdekt ook minder bekende parels als de Sint-Pietersberg en de Italiaanseweg. In het boekje vind je misschien niet het volledige heuvel- of bergbestand van Nederland, maar een tweede deel is niet uitgesloten.

Elke klim wordt beschreven op twee bladzijden en is voorzien van een overzichtelijk kaartje, een bondige beschrijving en een hoogteprofiel. Vooraan in het boek vind je een overzichtskaartje met de genummerde tochten. Een paginanummering ontbreekt echter. Achteraan in het boek is een overzicht in tabelvorm opgenomen met alle nodige parameters zoals afstanden, maximale en gemiddelde klimpercentages, locaties en startplaatsen van de klimtochten.

Met dit boekje is het mogelijk om de beste bergen gemakkelijk te vinden. Zodat je kunt genieten van een gezellig toertochtje, een stevige fietstraining of een klimvakantie in Nederland.

Tags: Fietsen, Fietsroutes, Vakantie Nederland