• Taal: Engels
  • Datum: 27/11/2007
  • Uitgeverij: Dorling Kindersley
  • Verdeeld door: Penguin Benelux
  • PARIS (REAL CITY) Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • PARIS (REAL CITY) Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Voor deze kennismaking met Parijs staken de auteurs hun licht op bij diverse inwoners die goed geïnformeerd zijn over de prettige, lekkere en aangename kanten van het leven in de lichtstad. “Locals” weten vaak als geen ander te vertellen waar de leukste plekjes zijn en wat er te beleven valt.

De hoofdmoot van het boek is opgebouwd rond 8 thema’s: restaurants, shopping, kunst & architectuur, voorstellingen allerhande, bars & clubs, activiteiten op straat, rustige plekjes en hotels. Onder elk van deze thema’s worden kernachtige besprekingen van een resem adressen en locaties aangeboden, enigszins geografisch gerangschikt. Het is aan de scherpzinnige lezer om een onderscheid te maken tussen die plaatsen die echt speciaal zijn en andere waarbij enige overdrijving of ietwat te veel hoera op het eerste zicht niet geschuwd wordt. Onder de talloze adressen zijn er allicht veel die wél de verwachtingen waar maken en die de aanschaf van deze gids ten volle rechtvaardigen.

Verder omvat deze uitgave nog een overzicht van de belangrijkste toeristische hoogtepunten, een aantal kaarten en geografische en thematische indexen. Wat de geïnteresseerde lezer allicht bijzonder op prijs zal stellen is de toegang, via een in het boek vermelde login, tot een bij de reeks "Real City" horende website die het volgende te bieden heeft: recent nieuws en besprekingen over de in het boek voorkomende thema’s en locaties, een kalender van interessante evenementen, een wekelijkse nieuwsbrief, directe toegang tot de in het boek vermelde websites en bijkomende indexen. Bovendien staat het je vrij zelf commentaar of besprekingen toe te voegen.

Boek plus website samen zorgen voor een interessant pakket informatie, meer dan voldoende voor talrijke geslaagde dagen en nachten Parijs.

Tags: Bezienswaardigheden Parijs, Citytrip Parijs, Lichtstad, Vakantie Frankrijk