• Bladzijden: 480
  • Richtprijs: € 48,90
  • Datum: 21/01/2013
  • Uitgeverij: GPSadventures
  • GARMIN GPS GIDS Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • GARMIN GPS GIDS Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Al wie een buitensport gps-toestel van Garmin heeft gekocht zal het ondervonden hebben: de meegeleverde gebruiksaanwijzing is rudimentair. Daarom wordt aangeraden om meer informatie op het internet te zoeken. Helaas zijn de gegevens daar gefragmenteerd en vind je niet onmiddellijk wat je nodig hebt. Met het dit boek komt daar nu verandering in. Het minste wat je van deze vuistdikke turf (480 blz. op groot formaat en met een harde cover) kunt zeggen is dat hij volledig is. Alle actuele buitensport gps-toestellen van Garmin worden tot in de details besproken. Het voordeel van het grote formaat is dat de meeste functies volledig op twee tegenoverliggende bladzijden zijn weergegeven.  Het boek is zowel voor beginners als voor gevorderden een belangrijke leidraad en inspiratiebron. Het leert je stap voor stap alle handelingen met de verschillende toestellen. Je leert omgaan met de software en de beste manieren om te navigeren.

De verschillende hoofdstukken zijn min of meer ingedeeld zoals een website, met pictogrammen en verwijzingen naar andere pagina’s waar je meer gedetailleerde informatie kunt vinden. Maar wel zoals een uitstekend gestructureerde website met een degelijke inhoudsopgave, duidelijk afgebakende hoofdstukken en achteraan een uitgebreide index. Bovendien zijn er aparte hoofdstukken opgenomen over geocaching en de Edge 800, omdat dit toestel afwijkt van de overige toestellen. Zowel de toestellen als de software evolueren nog steeds, daarom worden de nieuwe ontwikkelingen door de auteur bijgehouden op zijn website: www.gpsadventures.be. Kortom: een volledige gids waar je alles in kunt terugvinden wat je nodig hebt om bij te blijven en het beste uit je Garmintoestel te halen. Peter Gielen is lesgever aan Garmin Academy Belux. Zowel deze organisatie als de auteur werken onafhankelijk van de firma Garmin en verkopen geen gps-toestellen.

Tags: Fietsen, Fietsroutes, GPS, Wandelen, Wandelroutes