• Richtprijs: € 21,50
  • Datum: 16/06/2007
  • Uitgeverij: Elmar
  • Verdeeld door: Van Halewyck
  • DE 100 MOOISTE DAGWANDELINGEN IN DE PYRENEEËN Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • DE 100 MOOISTE DAGWANDELINGEN IN DE PYRENEEËN Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Eigenlijk staan er maar 50 wandelingen in deze gids, de titel “100 mooiste dagwandelingen” slaat immers op een tweeluik waarvan dit het eerste deel is. Beetje flauw om de lezers, die de titel niet duidelijk interpreteren, zo in de maling te nemen. Gelukkig maakt de feitelijke inhoud dit weer wat goed.

De auteur, een ware Pyreneeënkenner, selecteerde uit zijn vorige wandelgidsen over deze schitterende regio de allermooiste. Het idee om te gaan wandelen in de Pyreneeën schikt minder ervaren wandelaars mogelijk af, maar daar is absoluut geen reden toe: de auteur koos wandeltochten geschikt voor geïnteresseerden met zeer uiteenlopende wandelcapaciteiten en lichamelijke conditie. Vooraf krijgt de minder ervaren wandelaar informatie over thema’s als materiaal, overnachten in een berghut of in een gîte d’étappe, over de natuur en helaas ook over de veranderingen die de landschappen de voorbije twintig jaar ondergingen, zowel ten gevolge de toestroom van toeristen als de opwarming van de aarde.

Bij elk van de vele prachtige wandelingen hoort een duidelijke beschrijving, waarbij de auteur vaak zijn enthousiasme voor de schitterende natuur niet onder stoelen of banken steekt. Telkens ook vind je de noodzakelijke technische informatie over startplaats, tijdsduur, hoogteverschil, moeilijkheidsgraad, het aanbevolen kaartmateriaal, het meest geschikte tijdstip en een kaartje. Dit laatste is uitdrukkelijk niet bedoeld als wandelkaart en dient slechts om de omgeving te schetsen. Het boek is geïllustreerd met talrijke foto’s. De onderwerpen daarvan zijn goed gekozen, maar het afgedrukte eindresultaat is niet altijd ideaal.

Ondanks de flauwe start op de titelpagina is dit duidelijk een boek dat zeer veel wandelplezier kan verschaffen, bovendien in een uitermate prachtige streek. De begeestering van de auteur draagt ertoe bij dat je nooit uitgewandeld geraakt in de Pyreneeën.

Afmetingen: 12,5 x 21 cm