• Bladzijden: 204
  • Richtprijs: € 12,50
  • Datum: 12/03/2011
  • Uitgeverij: Uitgave in eigen beheer
  • DE WONDERE WEG Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • DE WONDERE WEG Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Net een jaar geleden, in april 2010, vertrok Marlies van der Steeg vanuit Amsterdam naar Santiago de Compostela. Marlies is jong, vol enthousiasme en ongetraind aan deze bedevaartstocht van meer dan 3000 kilometer begonnen. Het opzet was geld inzamelen voor het goede doel. Tijdens deze tocht hield ze een dagboek bij op het internet. Een uitgebreidere versie staat nu te boek: 'De Wondere Weg. Dagboek van een pelgrim.'

Wie de uitzendingen van 'Man bijt hond' op Eén volgt, weet dat zo'n dagboek best wel interessant kan zijn, zelfs voor niet-bedevaarders. Ook bij Marlies zien we dat het spirituele pas een invloed krijgt als ze dichter bij Santiago de Compostela komt, volgens haar zeggen op zo'n 400 kilometer van dit bekende bedevaartsoord. Ook zij beleeft zeer diverse ervaringen en weet die kleine zaken, zoals een kind die haar een chipje aanbiedt, ten zeerste te waarderen. Een zeer herkenbaar verhaal, ditmaal niet voor televisie maar nu voor het goede doel. Marlies slaagt erin, na een tocht van meer dan 4 maanden, bijna 21.000 euro in te zamelen. En daar wil ze met dit boek een vervolg aan breien. De integrale opbrengst gaat immers naar hetzelfde goede doel: Doe een Wens Stichting Nederland.

Het boek is opgevat als een dagboek met telkens heel wat praktische zaken per dag: afstand, locaties, logies ... zodat het zeer handig is voor mensen die zo'n tocht willen voorbereiden. Het verhaal is zo geschreven dat iedereen al uitkijkt naar de volgende bladzijde, de volgende ervaring, de volgende ontmoeting, de volgende emotie op haar tocht. Wellicht zullen fervente kijkers van 'Man bijt hond' dit weten te beamen. Ook zij kijken eveneens uit naar de ervaringen van die wandelende reporter en met dit boek krijg je net hetzelfde effect. Marlies weet je te boeien en even de tijd te doen vergeten. Ze heeft zelfs voor elke dag een slagzin (titel) bedacht.

De layout van het boek is zeer basic maar de inhoud is wat telt en haar verhaal is echt zeer goed beschreven. Nog even meegeven dat de opbrengst integraal naar Doe een Wens Stichting Nederland gaat. Alle informatie hieromtrent vind je op haar website waar je ook het boek kan bestellen.

Dit boek kan alleen besteld worden via www.opwegvooreenwens.nl

Tags: Santiago de Compostela, Wandelroutes