• Bladzijden: 382
  • Richtprijs: € 24,99
  • Datum: 28/08/2021
  • Uitgeverij: Ambo Anthos
  • CLANLANDS Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • CLANLANDS Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Enige  tijd nadat de beide auteurs, Schots van origine, belangrijke rollen speelden in de Netflix-serie "Outlander" besloten ze om samen hun geboorteland beter te leren kennen, te herontdekken als het ware. De Highlands zijn hun reisdoel. Hun belangrijkste voertuig tijdens deze roadtrip is een camper die zijn beste jaren achter de rug heeft en verder wagen ze zich ook op de fiets en met een kajak om lochs te verkennen.

Mede dankzij hun rol in Outlander zijn beide auteurs / acteurs al behoorlijk thuis in de Schotse geschiedenis, maar ze ontdekken onderweg nog zoveel meer. Natuurlijk zijn ze onder de indruk van de prachtige landschappen die zich aan elkaar rijgen in de Highlands en dat laten ze duidelijk merken. Evenzeer een belangrijke ingrediënt van deze roadtrip is Schotse whisky. De beide heren laven zich immers niet alleen aan geschiedenis en natuur, maar ook aan de drank bij uitstek van hun geboortegrond. Af en toe meende dat er tijdens het lezen wolkjes van whisky opstegen van de pagina's vol grappen en grollen.

Beide heren zijn goede vrienden die het niet kunnen laten elkaar af en toe steken onder water (of whisky?) te geven. Tussen geschiedenis, natuur en whisky door vertellen ze anekdotes uit hun carrière als acteur en over hun belevenissen op de set van Outlander. Het is overigens niet nodig om deze Netflix-serie gezien te hebben vooraleer mee te reizen in de camper van Sam en Graham, maar misschien krijg je er achteraf wel zin in.

Naast de verhalen over geschiedenis, natuur, whisky en eigen acteerprestaties is dit ook een grappige rondreis door een van de mooiste streken van Europa, de Highlands. Vergeet je kilt niet als je wil meereizen met dit bijzondere gezelschap.

Ondertitel: "Twee mannen in kilts op zoek naarhun roots, veel whisky en een onvergetelijkeroadtrip door Schotland".

Tags: Reisverhalen, Vakantie Schotland