• Bladzijden: 115
  • Richtprijs: € 19,50
  • Datum: 30/07/2018
  • Uitgeverij: Odyssee Reisgidsen
  • WALES Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • WALES Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Zin in een gids met voldoende kennis om Wales te (her)ontdekken? Dan ben je met dit boek prima gesteld. Reisleider van dienst, Robert Declerck, neemt je mee op tocht van Zuid naar Noord. Onderweg reikt hij je interessante kapstokken aan waardoor je deze mooie streek op een aangename én verrassende wijze verkent.  Het maakt niet uit hoe je het land doorkruist, in een dwarse lijn van Cardiff tot Anglesey, of kris kras zoals het je zelf uitkomt.  Telkens bieden er zich kansen aan om te genieten van de natuur, om kennis te maken met de lokale bewoners en gelijktijdig een poging te doen om de lokale taal te verstaan.  Elke stad of dorpje bezit wel een boeiende geschiedenis of mythe om te verkennen.

In dit boek krijg je een korte schets van Wales met talloze aanraders om te bezoeken: opvallende burchten, religieuze gebouwen, mooie natuur met dito landschappen, industrieel erfgoed, bijzondere attracties en shopping mogelijkheden. Bij elke stad krijg je een woordje uitleg over must sees, bereikbaarheid, accommodaties, tips voor eten en drinken, openbaar vervoer, cultuur en lokale geschiedenis. Dankzij de talrijke nuttige URL’s kan je vanuit je zetel meer informatie lezen over de bezienswaardigheden die je zeker wil bezoeken.

Aan de leuke suggesties die aangeboden worden voor fiets- en wandeltochten of andere activiteiten merk je dat de schrijver de streek goed kent. Er wordt veel gewerkt met tekstkleuren, icoontjes, kadertjes en foto’s.  Hierdoor is het boek zéér vlot leesbaar. Er is ook een Facebookpagina ‘Odyssee Reisgids Wales’.

Robert Declerck schreef ook het boeiende verhaal over ‘Duurzame Ardennen’ voor dezelfde uitgever. Een betere reisleider kan je je niet wensen. Op naar het volgende boek! En een nieuwe bestemming!

Tags: Vakantie Wales