• Bladzijden: 80
  • Richtprijs: € 8,95
  • Datum: 27/02/2015
  • Uitgeverij: Informatie Verre Reizen
  • VIETNAM, TE GAST IN Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • VIETNAM, TE GAST IN Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Te gast in Vietnam is al aan zijn negende druk toe. Hét bewijs dat de uitgeverij voortdurend bezig is zijn boeken up to date te houden. Voor Vietnam trokken ze 7 auteurs aan met verschillende achtergronden en links met dit verre land. Het resultaat zijn 10 artikels die lezen als een trein. Zoals het eerste stukje dat start met de legende van de reuzenschildpad.

Er is wel aandacht voor een paar belangrijke bezienswaardigheden in Vietnam, maar de nadruk ligt toch op het dagelijkse leven van zijn inwoners. Zo maak je een wandeling door de historische kern van Hanoi. Als je naar het binnenland reist lees je dat niet iedereen weet de vruchten te plukken van de sterk groeiende eocnomie. Dit brengt je naadloos naar een aantal projecten van een hulporganisatie.

Het aantal toeristen dat naar Vietnam reist is explosief gegroeid. Ooit zullen die bezoekers het sprookjeslandschap van 'Dong Van' in Ha Giang ontdekken. Er zijn nu reeds talrijke projecten van duurzaam toerisme om de arme bevolking een beter leven te geven. De auteur, Bas Naus, doet je meteen zin krijgen om in het vliegtuig te stappen en naar daar te reizen.

In het zuiden maak je een kanalentocht in de Mekongdelta, met kokosnoten. Zo leer je iets over de lokale economie. Ook in deze uitgave is er aandacht voor eten en kledij. Voor dat laatste trek je naar Hoi An, de hoofdstad van de maatkledij. Hoe gaat de bevolking om met het oorlogsverhaal? Je leest het zowel in het artikel over de Vietnamoorlog als wanneer je met de motor reist in Dalat. Het is niet wat je zou verwachten.

Je merkt het dat dit boekje je op een zeer diverse manier laat kennismaken met het échte Vietnam. Verveling uitgesloten.

Er is eveneens een online versie beschikbaar voor 4,99€, meer informatie.

Tags: Te gast in, Vakantie Vietnam