• Bladzijden: 360
  • Datum: 18/02/2009
  • Uitgeverij: mo'media bv
  • Verdeeld door: Denis - St-Niklaas
  • VERRASSEND DUITSLAND Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • VERRASSEND DUITSLAND Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

"Verrassend Duitsland" is een boek over Duitsland geschreven door zes Nederlanders. Allen hebben ze een verbondenheid met Duitsland, veelal als inwoner van dit land of omdat ze er gewerkt hebben. Ze stellen de 16 deelstaten op een bijzondere manier voor in 11 hoofdstukken. Ze geven je tips voor logies, shopping, stadswandelingen, eten en drinken, bezienswaardigheden, ... Doch verwacht niet dat je met dit boek een volledige reisgids hebt. Het is duidelijk een selectie van reistips gepresenteerd in een hip kleedje.

Even verduidelijken via een voorbeeld. We reizen naar Beieren en krijgen uiteraard eerst voorstellen voor de stad München. Veel aandacht gaat naar eten in deze Beierse stad. Ook de architectuur met verwijzing naar het BMW Museum en het Olympiapark krijgt een pagina. Vervolgens wandel je langs de mooiste kerken. Ook het Oktoberfest is niet vergeten. Vervolgens krijgen we in Beieren nog info over de verschillende regio's en diverse tips. Hoogtepunten worden soms doelbewust maar in een paar woorden voorgesteld, zoals de kastelen van Ludwig II von Bayern.

Het is je wellicht duidelijk dat dit boek niet mag aanzien worden als een complete reisgids. Het kan een aanvulling zijn van een klassieke gids. En er zijn inderdaad verrassende tips opgenomen. De praktische informatie is veelal beperkt tot een verwijzing naar een website. Soms krijg je er ook nog adres en telefoon bij. Soms is er zelfs geen website opgenomen om meer informatie op te zoeken, zoals bij de Koningskastelen in Beieren. De behandeling van de thema's die op de cover staan zijn zeer verschillend per regio en komen niet altijd aan bod.

De enige structuur in dit werk is de onderverdeling in 11 hoofdstukken. Als Duitsland je belangrijkste vakantieland is dan kan dit boek een verrassend hebbeding zijn. Maar zelfs over het woordje "verrassend" kan er gediscussieerd worden.

Tags: mo'media Uitgeverij, Reisverhalen, Vakantie Duitsland