• Bladzijden: 80
  • Richtprijs: € 8,95
  • Datum: 17/09/2014
  • Uitgeverij: Informatie Verre Reizen
  • TE GAST IN JAPAN Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • TE GAST IN JAPAN Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Je start met een zeer goede inleiding over Japan. Het is een land van tegenstellingen waar Westerlingen nogal wat vooroordelen over hebben. Het is steeds de doelstelling van 'Te gast in' om je een verre bestemming te tonen zoals het in werkelijkheid is en zo verdwijnen die vooroordelen als sneeuw voor de zon. Zo beschouw je Hiroshima misschien als een dode stad na die atoombom, maar niets is minder waar.

Je leert het Hiroshima kennen na die dramatische ochtend van 6 augustus 1945. Die herinneringen zijn er maar ook de waarschuwingen die met Fuskushima bewaarheid werden en dan nog in datzelfde Japan. Verrassend is het verhaal over de gelddrang van monniken. Het is blijkbaar van alle tijden om mensen die op zoek zijn naar spiritualiteit honderden euro's lichter te maken. Zo had ik mij Japan niet voorgesteld.

Maar Japan is ook het land van de sushi en het Wagyu rundsvlees. Beiden nogal duur, net zoals uit eten gaan in een Japans restaurant in onze lage landen. Ter plaatse kan je echter aan betaalbare prijzen eten zeer lekker eten. Vooraf laat de auteur je echter weten hoe een Japanner dagelijks eet. Zo leer je dat de 'eetdoos' of 'lunchbox' in Japan nog lang niet verdwenen is zoals bij ons, integendeel. Maar ook daar worden fastfood restaurants populair ...

Dit boekje bevat nog veel meer van de oude en nieuwe gewoonten van de Japanners, zoals het baden en hun liefde voor huisdieren, zolang ze er maar schattig uitzien. Het succes van de gokhallen, dat zorgt voor 5% van BNP. Uiteraard krijgt de Japanse tuin zijn plaats in dit boekje. Je leert iets meer over op stap gaan met locals en tenslotte leer je het Japan kennen na Fuskushima.

Kortom je leert enorm veel bij over Japan in een korte tijd. Daarom is deze 'Te gast in' een aanrader voor zowel de lezer met interesse voor Japan als de reiziger die naar Japan vertrekt.

Tags: Te gast in, Vakantie Japan, Verre bestemmingen