TE GAST IN EGYPTE

Book TE GAST IN EGYPTE
  • TE GAST IN EGYPTE Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • TE GAST IN EGYPTE Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

"Te gast in Egypte" is een samengesteld werk van een zestal auteurs waarvan Arita Baaijens het meest bijgedragen heeft tot deze reisgids. Toch is het woord 'reisgids' geen juiste omschrijving. "Te gast in" is eerder een boekje met unieke achtergrondinformatie over het land dat je bezoekt. Geschreven door mensen die een speciale band hebben met dat land en zijn bevolking.

Je start in Egypte met Caïro. Hoe kan het ook anders de hoofdstad waarvan elke toerist zeker het Egyptologisch museum zal bezoeken. Maar daar heeft Arita Baaijens het niet over. Ze brengt je eerder naar plaatsen die voor toeristen onbekend zijn en je een beeld schetsen van die andere mooie plekjes in de stad. Deze schrijfster brengt je ook naar de woestijn en stelt je haar favoriete oase voor: Dachla.

Uiteraard ontbreekt de Sinaï woestijn niet. Daar leven de bedoeïenfamilies in de bergvalleien in voor ons erbarmelijke omstandigheden. Yvon vertelt je hoe die mensen weten te overleven en te leven. Water is belangrijk in Egypte en ontbreekt dus niet in de verschillende bijdragen. De Nijl is je zelfs voorgesteld als 'Troebel water'. De hoofddoek staat bij ons symbool voor de islam maar weinigen kennen er de juiste betekenis van. Heba Afifi schetst je een beeld van de islam en zijn symbolen. Als je dit leest dan krijgt die hoofddoek een heel andere betekenis dan dat wij westerlingen voor ogen hebben.

Dat is net wat de uitgever tot doel heeft met deze reeks: een correct beeld schetsen van het échte leven op een verre of niet alledaagse reisbestemming. En dat is voor Egypte ten volle geslaagd.

Tags: Te gast in, Vakantie Egypte