• Bladzijden: 80
  • Richtprijs: € 8,95
  • Datum: 3/01/2012
  • Uitgeverij: Informatie Verre Reizen
  • TANZANIA -
  • TANZANIA -

Tanzania is niet een alledaagse reisbestemming en dat hebben ze ook geweten bij de redactie van deze 'te gast in Tanzania'. Ze starten daarom eerst met een situering van dit vreedzaam land dat veel meer te bieden heeft dan alleen maar safarireizen. Deze uitgave van Tanzania is samengesteld door de Nederlandse Suzanne Heuts die er twee jaar verbleef en zes mede-auteurs aantrok, allen met hun eigen specialisatie en ervaring in dit ontwikkelingsland. Dat maakt deze landengids wel uniek.

Die auteurs leggen je in een kort bestek uit wat je er zoal kan en moet beleven. In een klassieke reisgids zou je deze lijst krijgen: een safari in de Serengeti, een Masaai-dans bijwonen, de Kilimanjaro beklimmen en genieten aan de witte stranden van Zanzibar. Bij 'te gast in Tanzania' pakken ze het anders aan. Aan de hand van verhalen maak je eveneens kennis met de minder bekende kenmerken van dit land, dicht bij de lokale bevolking, doch zonder die toppers te negeren. Je leert het geheim kennen van chapati’s bakken, het menu én het verhaal errond. Zo ook met de favoriete muziek van de Tanzanianen.

Met de vele koffieplantages kom je bij een ander aspect van Tanzania. Onderbetaalde koffieboeren proberen de eindjes aan elkaar te knopen met kleine toerismeprojecten en samenwerking met Fairtrade-organisaties. De term ontwikkelingsland is dan niet veraf. Het is evenwel niet allemaal kommer en kwel want de verhalen bewijzen dat de lokale bevolking zeer inventief is. En dat lees je ook in die andere ervaringen. De auteurs nemen je o.a. mee op een dagje vissen op het Victoriameer en op een klimtocht naar de Kilimanjaro, het dak van Afrika. Allemaal interessante en leuke reiservaringen die je in een klassieke reisgids niet te lezen krijgt.

Tags: Te gast in, Vakantie Tanzania