• Bladzijden: 450
  • Datum: 16/09/2011
  • Uitgeverij: ANWB Media
  • Verdeeld door: Lannoo
  • ROME, ANWB KUNSTREISGIDS Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • ROME, ANWB KUNSTREISGIDS Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Vaak en/of langdurig naar Rome reizen is de beste mogelijkheid om enigszins een beeld te krijgen van de kunstschatten die er hier te bewonderen vallen. Voor de meeste lezers is deze optie er niet; je moet al bijna je ogen sluiten voor de bezienswaardigheden in de rest van de wereld wanneer je de kunstschatten van Rome als overheersend reisdoel kiest.

De artistieke bezienswaardigheden van Rome zijn zo talrijk en zo overweldigend dat de meesten ons wat blij zijn dat er kunstreisgidsen uitgegeven worden die een breed beeld schenken van deze kunstschatten en tegelijkertijd voor een aanvulling zorgen van onze kennis ter zake. Het kunstaanbod van Rome is zo overweldigend dat een goede kunstreisgids een zeer nuttig hulpmiddel is.

Voorliggende ANWB Kunstreisgids is zulk een degelijk hulp- en informatiemiddel. Op 450 verzorgde pagina's krijgt de lezer een degelijk beeld van hoogtepunten en talloze minder bekende pareltjes uit ruim 2500 jaar kunsgeschiedenist. Gezien het overdonderdende aanbod moesten de auteurs selecteren; hun selectie valt best te pruimen en legt ietwat extra nadruk op de Nederlandse en Vlaamse aanwezigheid.

In deze boeiende en zeer interessante uitgave krijgt de lezer eerst een globaal beeld van de Romeinse geschiedenis en cultuur. Daarna wordt wijk per wijk bekeken welke de meest bijzondere kunstwerken zijn. De beschrijvingen zijn duidelijk en niet al te beknopt. Met deze kunstreisgids haal je Rome in huis, maar het boek is tegelijkertijd een mooi geïllustreerde uitnodiging om Rome (nogmaals) te bezoeken.

Tags: ANWB uitgeverij, Citytrip Rome, Kunstreisgidsen, Lannoo uitgeverij