PERU & BOLIVIA, TE GAST IN

Book PERU & BOLIVIA, TE GAST IN
  • PERU & BOLIVIA, TE GAST IN Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • PERU & BOLIVIA, TE GAST IN Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

"Te gast in" laat je kennismaken met het échte Peru en Bolivië. Een gloednieuwe uitgave van januari 2010. Deze Zuid-Amerikaanse landen kennen heel wat contrasten in cultuur en natuur en de auteurs laten je hiervan proeven in leuke reisverhalen. Het succes van deze serie is immers gefundeerd op een redactie die de Andeslanden door en door kennen.

Die auteurs hebben allen uit hun domeingebied en hun ervaring een verhaal neergeschreven dat je een beeld schetst van Peru of Bolivië die niet in de normale reisgidsen te vinden is. Het eerste verhaal is dat van Rik Duijm die in Peru als backpacker is terecht gekomen en er reeds zeven jaar woont en werkt. Hij heeft het over de grote verschillen bij de bevolking, sommigen wonen in luxe flats anderen in een lemen hut. Uiteraard mag de Peruaanse keuken, die als een van de meest afwisselende keukens bekend staat, niet ontbreken. Jeroen van der Zalm vertelt je er alles over. Ook de koffieboeren en de straatverkopers in Peru komen aan het woord.

In Bolivië kan men niet omheen de hoofdstad La Paz. Selma Kers heeft het hier over de verschillende bevolkingsgroepen in deze miljoenenstad. De cocabladeren lijken zeer onschuldig in Bolivië want iedereen kauwt erop. De koekjes zijn overal te koop en wellicht zou je zo'n doosje mee naar huis willen nemen. De auteur waarschuwt je echter dat het drugs zijn. Kirsten Oosterbroek heeft het over de Boliviaanse machocultuur en tenslotte brengt Selma Kers je nog eens bij de Indianen thuis.

Deze gidsjes blijven een must voor wie in minder bekende verre bestemmingen wil rondreizen. Zo beschik je al over veel achtergrondinformatie en het zal je reis naar Peru of Bolivië veel aangenamer en leerrijker maken.

Tags: Amazonewoud, La Paz, Te gast in, Vakantie Bolivia, Vakantie Peru