• Bladzijden: 176
  • Richtprijs: € 8,00
  • Datum: 10/07/2006
  • Uitgeverij: Geogidsen
  • GEOGIDS LEUVEN Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • GEOGIDS LEUVEN Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

De Geogids Leuven is ondertussen toe aan zijn derde druk en vooral bestemd voor de cultuur- en landschapstoerist. Een Geogids is niet zomaar een reisgids. De auteur graaft diep in de geschiedenis van Leuven, ooit de hoofdstad van het Hertogdom Brabant, en plaatst het bouwkundig erfgoed in zijn historische context. Hiertoe heeft hij een geotoeristische torentjeswandeling uitgestippeld. Een apart bijgesloten kaart helpt je op weg samen met een beschrijving die verwijst naar de uitgebreide informatie in dit boek.

Je hoeft echt geen historicus te zijn om van dit boek te kunnen genieten. De auteur is met dit werk niet aan zijn proefstuk toe en weet op een bevattelijke manier elke cultuurminnende toerist te boeien. Leuven is ook niet zomaar een stad. Het is de vierde grootste stad van Vlaanderen en heeft een zeer rijk verleden. Er is dan ook heel wat te zien binnen zijn oude muren. Daarvan maakt de universiteit, gesticht in 1425, uiteraard een belangrijk deel uit. Een beschrijving voor een academische wandeling mocht dan ook niet ontbreken.

Maar niet alleen het oude Leuven komt aan bod. Er is aandacht voor de vernieuwingen, herwaarderingen en nieuwe projecten. Om het met de woorden van de auteur te zeggen: " Leuven is inderdaad stokoud, maar springlevend.". In deze derde druk is er ruime aandacht voor de omliggende gemeenten. Het is evident dat de Abdij van Park veel aandacht krijgt naast Heverlee, Kessel-Lo, Wilsele en Wijgmaal met zijn veelzijdige Remy-erfenis.

Deze Geogids is onmisbaar voor wie niet oppervlakkig Leuven wil bezoeken. De schat aan informatie die je in dit boek vindt is uniek en waardevol, bovendien uit de eerste hand want de auteur heeft in Leuven gestudeerd, gewerkt en gewoond.

Toerististische informatie over Leuven
Weekendtrips en hotels voor Leuven