• Categorie: Logiesgidsen
  • Richtprijs: € 15,00
  • Datum: 8/05/2007
  • Uitgeverij: Kosmos
  • COOL CAMPING Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • COOL CAMPING Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

'Kamperen is cool' daarmee begint dit toch wel eigenwijze boek over kamperen. Althans de auteur, Laura James, schrijft dat het opnieuw cool is, maar dan wel niet op de gewone manier. Dus geen standaard nylon tentje maar wel een tipi of een joert. Als dit niet cool genoeg is kan je nog altijd kiezen voor een Pipowagen of een strandhut en als je er toch liever wielen onder hebt dan is er nog de T@b-caravan. Staan er dan geen normale tentjes in dit boek? Toch wel, maar niet veel.

Naast het dak boven je hoofd gaat er veel aandacht aan het kamperen zelf. Hoe kan je het kamperen 'cool' aanpakken? De onderwerpen zijn zeer divers en gaan over het basismateriaal tot hoe je stijlvol je onderkomen kan inrichten. Maar ook 'the way of life' komt uitgebreid aan bod. Om je volledig in de sfeer te brengen zijn er veel paginagrote foto's opgenomen. En geloof me, je zou er écht zin in krijgen.

Met dit boek hoef je zelf niets te bedenken. Je krijgt zelfs tips mee om er even op uit te trekken, volgens thema: romantiek, vrienden, festivals, ... tot een verblijf in je eigen tuin. Hoe een vakantie te beleven laat de auteur ook niet aan het toeval over. Tips voor mode, gerechten, spelletjes en zelfs etiquette zijn opgenomen in dit boek. Als ik als veertiger dit boek lees en vooral naar de foto's kijk dan lijkt het alsof deze manier van kamperen alleen voor twintigers is voorbehouden. Op een enkele foto na lijkt een grote leeftijdsgroep uitgesloten.

Omdat het toch wel niet zo eenvoudig is om die trendy spullen op de markt te vinden krijg je achteraan tientallen adressen. Kortom het is een zeer praktisch opgezet (hand)boek voor wie eens op een andere manier wil kamperen. Sommigen noemen het trendy of cool anderen zullen het als snobistisch ervaren.