• Type: Buiten categorie
  • Bladzijden: 160
  • Datum: 24/09/2011
  • Uitgeverij: Davidsfonds Uitgeverij
  • WANDELEN DOOR MYSTERIEUS VLAANDEREN Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • WANDELEN DOOR MYSTERIEUS VLAANDEREN Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

In 2008 verscheen bij Davidsfonds Uitgeverij het boek “Mysterieus Vlaanderen” waarin 60 spannende locaties werden voorgesteld. Het boek was helaas te omvangrijk om er mee op stap te gaan. De uitgeverij bedacht hiervoor een mooi alternatief met het ontwerpen van een box met losse fiches. De auteurs herwerkten de gegevens en voegden er ditmaal ook bestemmingen in de provincie Vlaams-Brabant aan toe.

De wandelbox zet je met 80 fiches op weg naar 40 plaatsen, verspreid over heel Vlaanderen waarbij elke provincie 8 locaties kreeg toebedeeld. Bij elke bestemming vind je een fascinerend verhaal en een wandeltocht langs de sporen die er tot op vandaag nog aan herinneren. De fiches zijn op beide zijden bedrukt en vermelden een wegbeschrijving, een kaartje, anekdotes, weetjes en adressen in de omgeving. De kaartjes zijn summier afgedrukt met enkel de voornaamste wegen en de aanduiding van de bezienswaardigheden. Dit euvel wordt opgevangen door de beschreven bewegwijzering waarbij straten, herkenningspunten of eventuele bewegwijzering zijn vermeld.

Het spannendste aan deze wandelbox zijn de verhalen, legendes en sagen: je gaat op stap met heksen, tovenaars en smokkelaars. Je wandelt langs forten, kastelen en andere legendarische gebouwen. Kortom: ze zetten je op weg voor een boeiende wandeltocht in eigen land. Naast de fascinerende verhalen schotelen de auteurs je voldoende toeristische en praktische informatie voor. Natuurlijk worden de adressen om even te verpozen bij een hapje of een drankje en de overnachtingsadressen niet vergeten.

De fiches op A5 formaat zitten gezamenlijk in een stevige kartonnen box. Ze zijn gedrukt op waterspatbestendig papier. Naast de boeiende teksten zijn een groot aantal kleurenfoto’s van Jan Crab afgedrukt.

Tags: Davidsfonds Uitgeverij, Vlaanderen, Wandelen, Wandelroutes