• Taal: Engels
  • Datum: 13/07/2007
  • Uitgeverij: Lonely Planet
  • Verdeeld door: Nilsson & Lamm
  • THE ASIA BOOK Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • THE ASIA BOOK Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Zonder twijfel is Azië één van de meest boeiende en meest intrigerende continenten voor reizigers en andere nieuwsgierigen, één van de meest onbekende ook. Deze meer dan anderhalve kilo zware uitgave geeft een antwoord op een hoop vragen en een beeldrijk overzicht van dit schitterende werelddeel en zijn bewoners.

In hoofdzaak bevat deze uitgave een overzicht van alle “landen” van Azië. Voor ieder land is er een zeer beknopt overzicht van de geschiedenis, een omschrijving van de mensen en de landschappen en de natuur, een kort inzicht in cultuur en keuken, een kaartje, gegevens over de beste bezoekperiode, een indicatie van het economische belang, weetjes allerhande en een lijstje met toeristische hoogtepunten of uitdagingen. Niet alle “landen” in dit boek zijn als dusdanig erkend: Tibet, Macau en Hong Kong bijvoorbeeld. Voorafgaand aan dit overzicht vindt de lezer een omschrijving met kaart van een aantal belangrijke reizen die door dit enorme continent te maken zijn: langs de Mekong, over de Zijderoute, in de voetstappen van Lawence van Arabië, van eiland naar eiland, enz …

Hoofdbrok van dit prachtige boek blijft het beeldmateriaal dat al de overige informatie in woord en kaart omkadert. Pagina’s vol met prachtig gefotografeerde mensen, landschappen en monumenten wekken je aandacht op en vragen om bewondering en verwondering. Uitgaven als deze hebben eerder oog voor de mooie en positieve kanten van een land of een maatschappij. Toch blijft het een beetje vreemd om in het hoofdstukje Irak alleen maar schoonheid en blije of tevreden mensen te zien, alsof er ginder geen langdurige en veel slachtoffers eisende strijd aan de gang is.

Azië en zijn bewoners komen een stuk dichterbij met dit boek. Geniet van de schoonheid waar die zich ook bevindt.

Afmetingen: 24 x 31 cm