• Taal: Engels
  • Datum: 7/01/2008
  • Uitgeverij: Lonely Planet
  • Verdeeld door: Nilsson & Lamm
  • THE AFRICA BOOK Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • THE AFRICA BOOK Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Is er een continent dat voor de Westerse reiziger onbekender en meer intrigerend is dan Afrika? Deze lijvige uitgave geeft alvast een overzichtelijk antwoord op een aantal vragen en toont tegelijkertijd een prachtig overzicht van dit boeiende werelddeel, zijn natuur en zijn bewoners.

Vooraan in dit boek vindt de lezer beschrijvingen en kaartjes van belangrijke en historische reisroutes door dit continent: door de Sahara, langs de kust van de Middellandse Zee, van Kaapstad naar Caïro, …Dit werkstuk biedt een overzicht van alle Afrikaanse landen en van regio’s die als dusdanig beschouwd worden. De auteurs zorgden voor zeer beknopte overzichten van al die gebieden met daarin aandacht voor geschiedenis, cultuur, mensen en natuur, de lokale gastronomie, een kaartje, gegevens over de beste bezoekperiode, een indicatie van het economische belang, weetjes allerhande en een lijstje met toeristische hoogtepunten of uitdagingen. Daarnaast is er een tijdslijn die een summier beeld geeft van de geschiedenis van het continent.

Het voornaamste aspect van dit bijzondere boek is natuurlijk de beeldenrijkdom die een zeer gevarieerd en veelzijdig beeld van Afrika toont. Paginagrote en kleinere foto’s tonen mensen poserend of in hun dagelijkse bezigheden, indrukwekkende landschappen en raadselachtige monumenten. Deze uitgave tracht een positief beeld te brengen van het Afrikaanse continent en haar bevolking, maar verhult niet dat er nog reusachtige problemen zijn, die allicht alleen maar met de steun (en zonder de tegenwerking) van het rijke Westen op te lossen zijn.

Afmetingen: 24 x 31 cm