• Richtprijs: € 39,00
  • Taal: Frans
  • Datum: 6/04/2007
  • Uitgeverij: Editions du Perron
  • SAINT HUBERT: SA LÉGENDE & LA FORÊT Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • SAINT HUBERT: SA LÉGENDE & LA FORÊT Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Vaak slaagt « Editions du Perron » er in om in haar natuurboeken een soort van enigszins mysterieuze, soms poëtische, sfeer te laten doorklinken. Soms is daarbij de hoofdrol weggelegd voor het dikwijls paginagrote beeldmateriaal, een andere keer voor de teksten, maar dikwijls ook zijn beide op dat vlak in evenwicht met elkaar. Dat mysterieuze doet overigens niets af aan de feiten, het verhoogt wel het lees- en kijkplezier.

De auteurs zijn hun boek als een eerbetoon aan een van de meest prestigieuze (en mooiste!) bossen van de Ardennen. Daarin zijn ze ten volle geslaagd. Dat er bij dit fraaie bos een mooie legende hoort, waarin bovendien herten een belangrijke rol spelen, is uiteraard mooi meegenomen voor het bos en voor de auteurs. Maar ook zonder die legende zou het bos niet aan waarde inboeten.

Natuurlijk staat het bos van Saint-Hubert centraal in deze uitgave. De auteurs belichten een ganse resem aspecten die op een of andere wijze daarmee in verband staan: uiteraard de legende van de H. Hubertus en de herten, maar verder ook andere historische en legendarische plaatsen in het bos, het bos als zodanig en zijn bewoners en, niet onbelangrijk, de toekomst van dit bos. Aparte aandacht is er ook voor hoe dit bos in de voorbije eeuwen een bron van inspiratie of van studie was voor tal van mensen: schrijvers, dichters, onderzoekers, de eerste toeristen, … Wil je zelf het bos verder exploreren,dan vind je achteraan in deze uitgave een reeks afdrukken van een cartografische kaart op schaal 1/20.000 (uit het “Dépôt de la guerre et da la topographie”).

Met dit fraaie boekwerk levert de uitgever een lezenswaardige en zeer interessante bijdrage tot de kennis en het verdere behoud van een bos, dat op diverse terreinen een belangrijk onderdeel vormt van het Waalse erfgoed.

Formaat:  24 x 31 cm