• Richtprijs: € 45,00
  • Taal: Meertalig
  • Datum: 5/10/2007
  • Uitgeverij: Les Editions de l'Octogne
  • BRUSSEL STADSLANDSCHAPPEN Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • BRUSSEL STADSLANDSCHAPPEN Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Georges De Kinder combineert een passie voor fotografie met een grote liefde voor Brussel. Geen wonder dus dat beiden af en toe samen sporen. De fotograaf heeft zijn stad niet zomaar in beeld gebracht: hij gebruikt retoucheertechnieken die van de stad een apart maar toch herkenbaar beeld ophangen. De uitgave van dit boek valt samen met een tentoonstelling hieromtrent, uiteraard in Brussel.

Het retoucheerwerk bezorgt de 128 foto’s een apart uitzicht. Bijna overal is de lucht geretoucheerd, meestal in donkerdere tinten. Toch voegen die tinten niets dreigends aan de foto’s toe maar vertonen ze een samenspel met het onderwerp dat de stad echter, eerlijker toont. Jammer dat Brussel niet af en toe zijn lucht kan retoucheren … De retouches aan de gebouwen of andere thema’s doen er geen afbreuk aan, integendeel, soms maken ze het geheel wat vrolijker of het lijkt zelfs dat ze er altijd al geweest zijn.

Drie schrijvers geven vooraf in het Frans, Nederlands en Engels kort hun eigen indrukken weer bij het werk van Georges De Kinder. Verder zijn het alleen de foto’s die spreken en dat doen ze bijzonder beeldrijk. Deze uitgave richt zich niet in eerste instantie tot toeristen, maar tot mensen die in Brussel wonen of er komen werken. Via deze foto’s zien ze de Brusselse stadslandschappen door een lichtjes aangepaste bril en dat valt uitstekend mee.

Indien België op een dag uit elkaar valt en Brussel zou wat verweesd achter blijven, dan hebben heeft de stad met dit prachtige boek alvast een uitstekend promotiemiddel om zich te presenteren aan geïnteresseerden.

Afmetingen: 30 x 24 cm

Tags: Citytrip Brussel, Stedentrips, Vakantie België