• Richtprijs: € 21,99
  • Datum: 12/02/2020
  • Uitgeverij: Uitgeverij Balans
  • Verdeeld door: Pelckmans Uitgevers
  • DE OUTDOOR WAANZIN Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • DE OUTDOOR WAANZIN Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Behalve auteur is Are Kalvo ook een gekend stand-up comedian in zijn thuisland Noorwegen en dat merk je ook in dit vaak erg grappige boek. Are Kalvo had in wezen geen por in de rug nodig om zich outdoor, zeg maar in de natuur, thuis te voelen. In zijn jeugd woonde hij midden in de natuur, omgeven door prachtige landschappen. Maar op wat latere leeftijd smolt de interesse voor de natuur en bleven alleen nog de herinneringen.

Geleidelijk aan merkte hij dat steeds meer vrienden en leeftijdgenoten (30-40) zich richtten op outdoor-activiteiten. Zou hij er zich ook moeten aan wagen? Kon hij aan deze hype ontkomen of niet? Misschien toch maar eens proberen? Are Kalvo informeert zich bij allerhande "kenners" van het outdoor-gebeuren: actieve deelnemers, winkels van outdoor-producten, clubs, uitbaters van berghutten, … Blijkt eigenlijk dat er van talloze handelsproducten ook een outdoor-versie op de markt is.

Outdoor-schoeisel en -kleding tot daaraan toe, maar ook outdoor-voedsel, outdoor-keukengerei, outdoor-ik-weet-niet-wat-allemaal, … Je begrijpt het al, het outdoor-gebeuren wordt flink over de hekel gehaald. Wanneer de auteur zich dan toch op het outdoor-pad waagt, doet hij dat in gezelschap van zijn echtgenote, hier betiteld als Hoofd Documentatie. Ze leren onderweg onder meer dat er op de plaatsen "waar je absoluut moet geweest zijn" weinig of niets te zien is, tenzij dan files van wandelaars met hetzelfde doel voor ogen.

Uiteindelijk vindt de auteur zijn weg wel outdoor (of toch niet?), maar pas nadat hij de lezer uren grappig leesplezier bezorgde.

Ondertitel: "Hoe de trek naar buiten ons vroeg of laat te pakken krijgt".

Tags: Outdoor, Vakantie Noorwegen