• Richtprijs: € 14,95
  • Taal: Duits
  • Datum: 12/06/2006
  • Uitgeverij: GeraMond Verlag
  • DIE ALPEN MET DEM ZUG ENTDECKEN Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • DIE ALPEN MET DEM ZUG ENTDECKEN Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Of je nu in de winter of in de zomer gaat, met de trein door de Alpen reizen dat levert gegarandeerd schitterende beelden en uitzichten op. De Alpen vormt een gebied van ongeveer 250 km breed en 1200 km lang, er is dus behoorlijk wat ruimte om te reizen. De auteur neemt ons mee op zowat veertig spoortrajecten doorheen de Alpen. Zwitserland neemt bijna eenderde van die trajecten voor zijn rekening, maar ook Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië en Slovenië komen aan bod.

Vooraf krijg je in dit zakboekje een historisch overzicht van de verbindingen door de Alpen, die met de trein in het bijzonder. Het kaartje dat een globaal overzicht van de diverse types spoorlijnen in de ganse regio had wel wat duidelijker mogen zijn; in dat opzicht voldoen de afzonderlijke kaarten per land beter. De auteur beschrijft alle spoortrajecten met hun bezienswaardigheden en voorziet ze van specifieke spoortechnische informatie. In aparte kaderstukjes vindt de gebruiker bijkomende informatie over specifieke trajecten; daar wordt ook verwezen naar internetadressen waar je terecht kan voor uurregelingen, tarieven en interessante weetjes. In dit handige boekje komen zowel zeer bekende treintrajecten aan bod, (zoals de Pilatusbahn, de Arlbergbahn of de Pyhrnbahn), als trajecten die voor het brede publiek totaal onbekend zijn.

Dit prettige boekje kan je zeker op het idee kunnen brengen om de Alpen eens op een andere wijze te bereizen, met de trein dus en niet met de auto. Behalve de schitterende, adembenemende landschappen krijg je er ook pak stressvrije ontspanning bij.