• Bladzijden: 304
  • Richtprijs: € 25,00
  • Datum: 15/07/2018
  • Uitgeverij: Kosmos Uitgevers
  • THE PLACE TO BE (LONELY PLANET) Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • THE PLACE TO BE (LONELY PLANET) Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Ditmaal bekijk je schitterende bestemmingen niet in geografische of chronologische volgorde, maar liggen "gevoelens" aan de basis van de rangorde. De auteurs kozen er voor om hun vaak schitterende foto's te rangschikken op basis van gevoelens als Ontzag, Sereen, Passie, Geluk, Alleen Zijn, enz … Dat zijn immers een aantal van de gevoelens -of noem het ook eens ervaringen- die bij de reizigers opduiken of die ze ondergaan wanneer ze deze locaties aandoen.

De fotorijkdom van deze uitgave is groots. Mocht het kunnen, je zou je meteen willen verplaatsen naar een resem van de getoonde plekken. Andere locaties zijn niet in beeld gebracht, maar roepen evenzeer de verwante gevoelens op wanneer je de -relatief beknopte- teksten doorneemt. Praktische informatie over de locaties is hier niet voorhanden. De auteurs wilden in de eerste plaats gevoelens oproepen. Als je echt ergens naartoe wil dan vind je de weg wel, zoekplezier inbegrepen.

Een van de auteurs weet te melden dat je in IJsland tussen twee tektonische platen kun zwemmen. Toch wel een vreemde gedachte gezien tektonische platen tegen elkaar botsen en schuren. Word je dan niet vermorzeld? Elders weet een redacteur te melden dat Pennsylvania aan de oostkust van de V.S. ligt; dat mag je niet letterlijk nemen, want de afstand tot aan de kust is misschien wel even groot als die van Gent naar Oostende. Dat soort onjuistheden bezorgen me soms kriebels, maar gelukkig zijn er altijd nog de mooie foto's en de vele regio's om van te dromen.

Tags: Lonely Planet