DESERT SONGS

Book DESERT SONGS
  • DESERT SONGS Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • DESERT SONGS Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Zowat twintig jaar geleden begon Arita Baaijens echt met de verwezenlijking van haar dromen: door de woestijn trekken met kamelen. Sindsdien bleef ze gefascineerd door de woestijnen, vooral die van Egypte en Soedan. Regelmatig trekt ze met enkele kamelen voor een langere periode door de woestijn, langs oude karavaanwegen of in het spoor van vroegere reizigers.

De Nederlandse auteur omschrijft haar boek zo: “Desert Songs is een reis door de tijd, een ode aan mijn kamelen en aan de woestijn, die al twintig jaar mijn thuis is”. Dat die kamelen een belangrijke rol spelen toont dit mooi geïllustreerde boek duidelijk aan, ze krijgen zelfs een ereplaats vooraan in het boek. De lezer wordt wegwijs gemaakt in het omgaan met kamelen en in hun gedrag en mogelijkheden. Wist je bijvoorbeeld dat een kameel best enige tijd “getraind” wordt vooraleer voor een aantal weken de woestijn in te trekken?

De Egyptische en Soedanese woestijnen zijn meer dan zand, oases en een piramide hier of daar. Arita Baaijens trof er een boeiende leefwereld met trekkende nomaden, maar ook de resten van een eeuwenoude kerk, inkervingen in rotsen, muurtjes gebouwd om mens en dier te beschutten tegen zandstormen, … Tussendoor maak je ook kennis met onderzoekers en avonturiers die de voorbije paar eeuwen door de woestijnen trokken en die de schrijfster inspireerden.

De rustige, verhalende tekst en de prachtige foto’s vormen samen een boeiend boek, er leerzaam voor wie zich aan een woestijntocht wil wagen, maar ook uiterst informatief voor de talloze anderen die geboeid blijven door wat er nog steeds te ontdekken en te bewonderen valt op onze aarde.

Ondertitel: A woman explorer in Egypt and Sudan
Afmetingen: 23 x 22 cm