• Bladzijden: 468
  • Datum: 25/08/2010
  • Uitgeverij: Uitgeverij Q
  • Verdeeld door: WPG
  • HET LABYRINT VAN WATER Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • HET LABYRINT VAN WATER Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Er zijn weinig thrillers op de markt waarin zoveel gereisd wordt. Venetië is de centrale plek waar de hoofdfiguren verblijven en ook de plaats waar enkele van de belangrijkste mysteries moeten opgelost worden. Daarnaast zijn er een aantal figuren, blijkbaar meester in diverse wapentechnieken, die op diverse plaatsen verspreid over de wereld hun macabere opdrachten uitvoeren.

Centraal in het verhaal staat teksten van Judas Iskarioth: het bekend geraken ervan zou ongeveer gelijkstaan met het wegzagen van de poten onder de stoek van het christendom. Uiteraard weet de onversaagde hoofdfiguur die teksten te vinden en te ontcijferen na veel speurwerk, dankij haar intelligentie en een meer dan normale dosis nodige geluk en toeval. Haar tegenstanders zijn de booswichten die de teksten in handen willen krijgen om ze te vernietigen.

De auteur van deze zoveelste thriller in het spoor van de successen van Dan Brown geeft duidelijk blijk van grote kennis en inzicht in Bijbelse toestanden en Oosterse talen. Natuurlijk wil je als lezer aan de weet komen wanneer en op welke wijze alles verloopt. Diezelfde lezer maakt zich wel eens de bedenking dat de "goeden" toch wel over een meer dan gewone portie geluk beschikken. Om het geheel wat op te fleuren duikt er ook nog een "onmogelijke liefde" op.

Voor wie nog weinig of niets van Dan Brown en zijn navolgers gelzen heeft is dit verhaal best OK, maar in het andere gevan ben je alleen geïnteresseerd in de afloop. Let er bij de aankoop ook op of pagina 269 aanwezig is: in mijn exemplaar was het vervangen door 367, dat je dus tweemaal voorgeschoteld kreeg.

Tags: Thriller