100 X STRAFFE CAFÉS

Book 100 X STRAFFE CAFÉS
  • 100 X STRAFFE CAFÉS Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • 100 X STRAFFE CAFÉS Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Al fietsend en wandelend van café naar café. Voor dit boek selecteerde Bruno Loockx honderd cafés die om een of andere reden uitzonderlijk zijn. Niettegenstaande het aantal herbergen in Vlaanderen de laatste decennia drastisch is gedaald moet het toch nog een sisyfusarbeid geweest zijn om bij de selectie het kaf van het koren te scheiden. De auteur beperkte zich echter niet enkel tot het selecteren en bezoeken van de dranktempels, bij elke gelegenheid geeft hij ook praktische informatie zoals adres, telefoon en openingstijden mee. Bij elk café wordt op de tegenoverliggende bladzijde een aantal tips voor een bezoek aan de toeristische bezienswaardigheden in de omgeving weergegeven. Met vooral veel fiets- en wandelsuggesties. Hierdoor kun je een museumbezoek, een wandel- of een fietstocht afsluiten met een bezoek aan een oude herberg of een knusse kroeg. Het gamma drankgelegenheden is zeer uiteenlopend, zo komen gewone dorpscafés aan bod maar ook een gerenommeerd etablissement zoals de Foyer van de Bourlaschouwburg in Antwerpen. Het voornaamste criterium is de eigenheid en het bijzondere karakter van de zaak.

Het boekje heeft een handig formaat van 13,5 op 18 cm zodat het gemakkelijk mee te nemen is. De cafés zijn gerangschikt per provincie. Vooraan vind je een overzichtskaart met de referentiepunten en inzetstukjes met de plattegronden van Antwerpen, Gent en Brussel.

Voor de vele prachtige foto’s is beroep gedaan op sightwaysphotography.com. De sfeervolle foto’s van het interieur en de omgeving geven een voorsmaakje wat je bij een bezoek kunt verwachten. Want dit is het doel van het boek: de lezer(es) op stap laten gaan en hem/haar laten genieten van de uiteenlopende mogelijkheden van vertier langs Vlaanderens wegen.

Meer informatie over het boek vind je op de website van de auteur: www.reisreporter.be