• Bladzijden: 408
  • Richtprijs: € 12,00
  • Datum: 12/09/2008
  • Uitgeverij: Petit Futé
  • WALLONIË, ARDENNEN EN VEEL MEER Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • WALLONIË, ARDENNEN EN VEEL MEER Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Wie zijn bezoeken aan Wallonië niet wil beperken tot de obligate scheepsliften of een bezoek aan de leeuw van Waterloo zal blij verrast zijn met deze uiterst interessante gids. Het boekje bulkt van de toeristische gegevens en historische wetenswaardigheden. Na enkele inleidende hoofdstukken overloopt de gids het volledige Waalse grondgebied. De vijf Waalse provincies tellen 42 “Maisons du Tourisme”, van elk Maison is uit het algemene aanbod een aantal opvallende elementen gekozen. Ze zijn ingedeeld in drie categorieën: “Niet te missen”, “Opvallend” en “Niet voorzien”. In het tweede gedeelte van de gids vind je alle nodige adressen. Ze zijn eveneens ingedeeld per provincie. Je vindt er o.a. de gegevens voor de maaltijden en overnachtingen, kunstambachten en streekproducten.

In het laatste hoofdstuk “Wallonië praktisch” vind je - zoals de naam al laat vermoeden - alle praktische informatie over Reizen naar Wallonië, Verblijven in Wallonië en de Media in Wallonië. Afsluitend krijg je nog een Algemene index met de plaatsnamen, de musea en andere attracties of bezienswaardigheden.
Wie ook maar een stapje over de taalgrens wil zetten zal in deze gids zeker zijn gading vinden. Het boekje heeft een handig formaat van 12 op 20,5 cm zodat je het gemakkelijk kunt meenemen. Het wordt bovendien rijkelijk geïllustreerd met terzake doende foto’s en overzichtskaarten. Nogal wat teksten zijn uit het Frans naar het Nederlands overgezet met alle gevolgen vandien. Tip: lees over de taalfoutjes heen, de boodschap en de goede wil zijn belangrijker dan taalpurisme.

Op zoek naar een leuke vakantie in de Belgische Ardennen, zoek hier

Tags: Belgische Ardennen, Vakantie Ardennen, Vakantie België, Vakantie Wallonië