VAN VLAAMSCHE VERZEKENS, SAGEN EN STERRELIEDEKENS

Book VAN VLAAMSCHE VERZEKENS, SAGEN EN STERRELIEDEKENS
  • VAN VLAAMSCHE VERZEKENS, SAGEN EN STERRELIEDEKENS Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • VAN VLAAMSCHE VERZEKENS, SAGEN EN STERRELIEDEKENS Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Vlaamse kinderliedjes en -rijmpjes, liedjes voor Kerstmis, Nieuwjaar of Driekoningen, ze bestaan vooral nog in de geheugens van de ietwat ouderen. Kinderen, voor wie de liedjes en rijmpjes ooit geschreven werden, worden meegesleeept door commerciële deuntjes en ondergaan het bijhorende publicitaire geweld. Katleen De Vylder nam het initiatief om een aantal van deze teksten, aangevuld met sagen, te beschermen tegen dreigende vergetelheid door ze te bundelen en te publiceren.

Gelukkig had ze veel materiaal bij de hand: haar grootvader, Frans Bresseleers, verzamelde, schreef, herschreef en publiceerde zowat driekwart eeuw geleden veel van deze teksten. Met dit waardevolle en gedurfde initiatief (uitgeven in eigen beheer) brengt Katleen De Vylder veel van deze mooie teksten terug tot bij ons. Voor de ouderen roepen ze ongetwijfeld zoete herinneringen aan hun kindertijd op. Voor de jongere generaties, vooral dan voor de jonge ouders, brengt dit bijzondere boek een schat aan verzen, liedjes en verhalen waarmee ze hun kinderen ongetwijfeld kunnen boeien. Kinderen moeten van hun ouders leren dat er meer is dan louter commerciële muziek.

Deze schat aan teksten van allerlei aard vormen alleen al door een heruitgave een schitterend geschenk voor iedereen die wat gevoel heeft voor de eigen taal en het verhalende of gezongen erfgoed. Schenk het aan wie er gebruik van wil maken, maar hou ook een exemplaar voor jezelf.

Afmetingen: 24 x 29 cm. Deze uitgave is te koop bij Katleen De Vylder (info@katleendevylder.be), maar op haar website staan ook een aantal Vlaamse boekhandels die dit prachtige boek in voorraad hebben.