• Taal: Engels
  • Datum: 6/04/2007
  • Uitgeverij: The Rough Guides
  • Verdeeld door: Penguin Books Benelux
  • ROUGH GUIDE TO SLOVENIA Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • ROUGH GUIDE TO SLOVENIA Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Slovenië heeft de bezoekers bijzonder veel te bieden. Daarenboven doet het land ook hard zijn best om mee te zijn met de Europese trein. Alvast twee goede redenen om een bezoek te brengen aan dit land dat ooit deel uitmaakte van Joegoslavië. Rough Guides heeft een nieuwe editie van een gids beschikbaar die je tot in vele uithoeken van het land brengt.

Vooraleer een uitgebreide tocht te maken langs de talloze bezienswaardigheden en het vele natuurschoon van Slovenië, brengt deze gids je de “basics” van het land bij: hoe geraak je er, hoe trek je rond, hoe en waar voldoe je aan de dagelijkse behoeften inzake eten, drank en slaap, wat voor leuks staat er te gebeuren in de periode van mijn verblijf, hoe zit het met werken, sporten en studeren, enz … ?

De hoofdmoot van dit boek is voorbehouden aan het vele moois dat dit dynamische land te bieden heeft. Misschien neem je vooraf al een kijkje bij de twintig highlights die de auteur selecteerde. Daar zit vast een en ander bij dat je kan boeien; meteen heb je dan al zoiets als een ruwe leidraad voor een nog uit te stippelen grondigere kennismaking. De man achter het boek geeft blijk van een zeer gedegen kennis van het land, ook van meer afgelegen of minder belangwekkende plaatsen. Hij lijkt inderdaad wel overal geweest te zijn. Tussen de diverse hoofdstukken zijn er hier en daar enkele kleurrijke pagina’s op kwaliteitsvoller papier die aandacht geven aan zeer specifieke thema’s zoals de verkenning van grotten of bijzondere outdoor activiteiten.

Eén van de interessante hoofdstukken in een “Rough Guide” is dat over de geschiedenis van het betrokken land. Zoals steeds zit dit hoofdstuk achteraan en wordt het aangevuld met een lijst van boeken, kaarten, muziek en films die je extra informatie of genot kunnen bezorgen.

Bijzonder uitvoerige gids waarmee je met een gerust gemoed aan een grondige verkenning van Slovenië kan beginnen.