• Bladzijden: 454
  • Richtprijs: € 21,95
  • Datum: 30/05/2012
  • Uitgeverij: Manteau
  • SCHADUWSPEL Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • SCHADUWSPEL Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Wolfgang, een voormalig hoofdcommissaris uit Berlijn, heeft zijn zaakjes min of meer voor elkaar. Denkt hij. Alleen nog de verkoop van zijn ruime huis in die stad afhandelen en dan kan hij definitief naar Spanje; Galicië of Extremadura. De moord op de man die zijn huis wilde kopen dwingt hem tot een plotse terugkeer naar Berlijn.

Vanaf dan kan de lezer in het spoor van de voormalige hoofdcommissaris op verkenning in Berlijn. In de nasleep van de moord op de kandidaat koper van het huis gebeuren er nog meer moorden, zodat iemand zich de vraag stelt of er een seriemoordenaar aan het werk is. Bovendien zijn er nog een aantal raadselachtige moorden uit het verleden, ogenschijnlijk zonder verband met elkaar, die om een hernieuwd onderzoek vragen.

Hoofdcommissaris Wolfgang doorkruist in ijltempo zijn geliefde stad, maar moet onderweg vaststellen dat een aantal van de slachtoffers tot zijn kennissenkring horen... Het onverwachte opduiken van een Spaanse geliefde maakt het verhaal nog complexer. De auteur houdt evenwel de touwtjes van de diverse ontwikkelingen stevig in handen en weet met een goed doordacht eindresultaat voor de pinnen te komen.

Tegen de achtergrond van een Berlijns decor krijgt de lezer een zeer geloofwaardige thriller aangeboden met talloze onverwachte wendingen. Ellen G (voluit Ellen Gerritzen) staat wat mij betreft hoog genoteerd onder de Nederlandstalige thrillerauteurs. Haar werk is origineler en spannender dan dat van sommige via tv bekend geraakte, lievelingen van een deel van het publiek.

Tags: Thriller