• Richtprijs: € 24,99
  • Datum: 19/01/2015
  • Uitgeverij: Kosmos
  • Verdeeld door: VBK Uitgevers België
  • DIERVRIENDELIJK TUINIEREN Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • DIERVRIENDELIJK TUINIEREN Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Foute opvattingen over diervriendelijk tuinieren worden op de eerste pagina’s van deze uitgave onmiddellijk ontzenuwd.  Zes mythes die ontstaan zijn sinds het openlijk bespreekbaar maken ervan worden ontkracht.  Weg dus met de misverstanden zoals ‘diervriendelijk tuinieren doe je in een hoekje van je tuin of ‘trekt veel dieren aan’.  Je tuin hoeft er zelfs niet ‘wild’ voor zijn.  De auteur legt je uit wat diervriendelijk tuinieren dan wél is.  Je leert om de juiste plek aan te leggen voor de juiste diersoort.  Samen met de schrijver bekijk je op welke wijze je soorten kan aanmoedigen/lokken naar jouw tuin.

Dankzij de talloze nuttige tips in dit boek kan je meteen aan de slag. Je kan gaan voor een tuin vol vogels, vlinders, zoogdieren, reptielen, bijen, libellen of nachtvlinders. Je leert hoe je een bepaalde soort van tuin kan creëren zoals een bloemrijke-, struikrijke- of een watertuin. Het maakt niet uit of je lap grond groot is of klein, een balkon is of weinig onderhoud vergt. Door toepassing van enkele ‘gouden’ regels kan je misschien nog meer vogel- of vlindersoorten aantrekken.  Wat te denken van het roodborstje, het witblauwtje, het winterkoninkje, de gekartelde aurelia, de grote bonte specht of de pestvogel?  Maak hiervoor gebruik van de vele lijstjes in dit boek.  Je vindt er de top tien van rupsplanten, de top twintig van vlinderplanten en een top vierhonderd van diervriendelijke planten. Mooie foto’s en duidelijke uitleg over de betreffende planten helpen je om inzicht te krijgen, over de mogelijkheden die jouw tuin aantrekkelijker kunnen maken.

‘Haal de natuur in je achtertuin!’ staat op de achterflap.  En zo is het maar net!

Ondertitel: richt je tuin in met respect voor de natuur

Tags: Natuur