• Categorie: Wandelgidsen
  • Richtprijs: € 14,95
  • Datum: 27/02/2016
  • Uitgeverij: Gegarandeerd Onregelmatig
  • WANDELEN BUITEN DE BINNENSTAD VAN EINDHOVEN Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • WANDELEN BUITEN DE BINNENSTAD VAN EINDHOVEN Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Deze uitgave vervoegt de reeks urbane wandelgidsen van uitgeverij Gegarandeerd Onregelmatig en zet hiermee de teller op zes. Dat de uitgeverij het goed doet bewijst de prijs van de Gouden Wandelschoen die voor 2016 is uitgereikt op de Fiets- en Wandelbeurs. Deze gids heeft een ideale mix van natuur en industrie. Natuur omdat Eindhoven en omgeving een uitloper is van de Kempen die we kennen van zijn zandgronden en heidevelden. Industrie omdat de stad van oudsher de bakermat is van de grootste concerns zoals Philips, Bata, Karel 1 Sigaren en andere. Je zult er onderweg zeker kennis mee maken.

Ook voor de Vlaamse wandelaar is dit een haalbare kaart: Eindhoven ligt op een boogscheut van de Nederlands-Belgische grens.In degids vind je acht wandelroutes tussen 10 en 19 km. Op de overzichtskaart vooraan in het boek zie je dat de routes een groot klaverblad vormen met als centraal punt het NS-station van Eindhoven. Net zoals in de overige wandelgidsen van Gegarandeerd Onregelmatig is ook hier veel aandacht besteed aan de bewegwijzering, zowel in tekst als in beeld.

De kaartjes hebben een ideale wandelschaal met een duidelijk ingetekend traject. De beschrijving van elke etappe vangt aan met de afstand en plaatsen waar je langs komt. Op de volgende bladzijden vind je bovenaan de wegbeschrijving en onderaan de toeristische informatie van de bezienswaardigheden langs de route. Het geheel is aangevuld met prachtige foto’s. Voor wie met een gps-toestel op stap wil gaan is er de mogelijkheid om gratis de gps-tracks van de trajecten te downloaden van de website.

Tags: Stadswandelingen, Wandelroutes