• Bladzijden: 132
  • Categorie: Wandelgidsen
  • Richtprijs: € 17,99
  • Datum: 24/10/2012
  • WANDELBOEK WEST-VLAANDEREN Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • WANDELBOEK WEST-VLAANDEREN Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Dankzij de nieuwe Dicht-Bij-Huisgids van Lannoo kan je leuke wandelingen maken in de provincie West-Vlaanderen.  20 lusvormige tochten hebben de auteurs uitgewerkt.  De stapper kan bijvoorbeeld kiezen voor een ontdekkingstocht rond Ingelmunster, het Heuvelland van Westouter, de prachtige dreven van Hertsberge, de bossen en akkers van Koekelare en Ruiselede of kennismaken met de kouters van de Westhoek.

Hoe gebruik je deze gids?  De 20 wandeltochten zijn volgens eenzelfde stramien opgebouwd.  Elke wandeling begint met een dubbelgevouwen pagina waarop aan de buitenzijde praktische informatie staat over de lengte van het parcours, de aard van de weg, bewegwijzering, parkeermogelijkheid, toegankelijk voor honden of niet, toerische diensten en hun URL’s.  Aansluitend volgen nog tips voor eten en drinken en nog te bezoeken plaatsen in de onmiddellijke omgeving.  Aan de binnenzijde van de dubbbelgevouwen pagina bevindt zich een topografische kaart met daarop de uitgestippelde route en verscheidene referentiepunten.  In de legende is plaats voor de hoogtelijnen, het percentage onverhard gedeelte en de moeilijkheidgraad van de wandeltocht.  Op een mini-landkaartje vindt de wandelaar de situering van streek/dorp/stad in de provincie.

Het extra leuke en interessante aan dit boek, net zoals bij de andere Dicht-Bij-Huisgidsen, is de uitgebreide toelichting die je als lezer/wandelaar meekrijgt.  Er is aandacht voor wetenswaardigheden over de natuur, cultuur, geschiedenis en hedendaagse feiten.  Dit boekje heeft een ringsluiting als rug en het kleine formaat maakt het net zo handig om mee te nemen onderweg.
Toffe wandelgids!

Ondertitel: 20 lusvormige tochten doorheen de hele provincie

Tags: Lannoo uitgeverij, Vakantie Vlaanderen, Wandelgidsen, Wandelroutes