• Bladzijden: 318
  • Categorie: Wandelgidsen
  • Datum: 4/04/2017
  • Uitgeverij: KNNV UItgeverij
  • FILOSOFISCHE WANDELINGEN Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • FILOSOFISCHE WANDELINGEN Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Wandelen is nog niet zo lang een recreatieve bezigheid. Onze verre voorouders gingen te voet om hun bestemming te bereiken.  Ze liepen op het ritme van de seizoenen.  Ze wandelden steeds via dezelfde routes en trokken hierdoor sporen in het landschap. En dit jaar in en jaar uit.  Nu wandelen we om te bewegen, om het ritme van weleer terug te vinden en om terug één te worden met de natuur.  De schrijver zélf ontdekte, bij zijn wandelingen doorheen Nederland, alsof hij leefde in twee werelden.  Een van het hectische leven tijdens de werkdagen en één van het trage leven tijdens het ontdekken van mooie landschappen. Het wandelen door landschappen dwingt je tot trager lopen, struinen en lanterfanten.  Met dit boek wil de schrijver mét de lezer terug in deze eeuwenoude traditie treden.  Met als doel door het Nederlandse landschap te wandelen en te genieten van de omgeving, van de landschapselementen en van mekaars gezelschap.

Uitgangspunt zijn tien historische thema’s die op een of andere manier verbonden zijn met een Nederlands landschap. Je wandelt onder meer langs de binnenrand van de Kennemerduinen, door het Limburgs heuvelland, langs de Oude Hollandse Waterlinie en in de stuifduinen van het Kootwijkerzand.  Bij elke wandeling is er zéér uitgebreide toelichting over de omgeving met specifieke waarnemingen, wetenswaardigheden en beschrijvingen van het type landschap. De routebeschrijving is helder en een goede aanvulling van het duidelijke routeplannetje.  De routes variëren van 6 km tot 27 km.

Deze wandelgids combineert natuur, geschiedenis, wandelen en filosofie!

Tags: Wandelroutes