• Richtprijs: € 9,95
  • Datum: 27/04/2009
  • Uitgeverij: BZZTôH
  • Verdeeld door: Denis - St.-Niklaas
  • DE MOOISTE TREINREIZEN VAN DE WERELD Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • DE MOOISTE TREINREIZEN VAN DE WERELD Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Snel keek ik naar de inhoud en ik sloeg een kreet van opluchting, eindelijk eens reisverhalen die niets te maken hebben met de Oriënt Express of de Transsiberië Express. 'De mooiste treinreizen van de wereld' is een verhalenbundel van negen reisprofessionals. Zij brengen elk hun eigen verhaal over een bijzondere treinreis uit de jaren '90. Zo krijg je de meest bizarre bestemmingen uit de ganse wereld, of toch bijna.

Het probleem met al die verschillende auteurs is dat zij allemaal verschillende schrijfstijlen hebben. De ene zal je al meer bevallen dan de anderen. Op de kaft geeft de uitgeverij nogal duidelijk de voorkeur aan twee schrijvers. Omdat ik het moeilijk had met deze duidelijke stellingname namen drie collega's recensenten ook dit werk onder de loep. Allen hadden een ander verhaal dat hun voorkeur droeg. Dit om duidelijk te maken dat deze verhalenbundel écht recenseren niet mogelijk is.

Daarom stel ik je gewoon een paar verhalen voor. 'Van Aleppo naar Akaba' wil een vervolgreis doen na het eindstation van de Oriënt Express. 'Van Mombassa naar de Bergen van de Maan' reist 1300 km door Afrika. 'Van Crewe via Schotland naar Crewe' begint met de dagelijkse gebruikers van het openbaar vervoer en de constructie van treinstations. En zo zijn er nog zes totaal andere verhalen over treinreizen naar totaal andere bestemmingen en beschreven vanuit een ander thema of visie. Dat maakt dit werk boeiend!

Met deze verhalenbundel zit je nooit mis. De prijs is zeer laag, de verhalen zijn zeer afwisselend zowel op het vlak van thema als schrijfstijl en je maakt kennis met totaal onbekende treinreizen. Als je nog op zoek bent naar vakantielektuur dan is dit werk zeker te overwegen.