• Bladzijden: 240
  • Richtprijs: € 24,99
  • Datum: 10/04/2014
  • Uitgeverij: Capitool Reisgidsen
  • VLAAMSE KUST & HINTERLAND Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • VLAAMSE KUST & HINTERLAND Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Capitool Reisgidsen heeft er een nieuwe telg bij: het provinciebedrijf Westtoer bracht in samenwerking met de uitgeverij Unieboek/Het Spectrum een reisgids voor de Vlaamse Kust & Hinterland uit. In de bekende Capitoolstijl presenteert de reisgids het beste van onze Kust. Naast thematische invalshoeken brengt de gids ook uitgebreide informatie over alle kustgemeenten. In de reisgids is de regio opgedeeld in zes deelgebieden. Elk gebied wordt in een apart hoofdstuk beschreven. Ieder hoofdstuk bevat foto's, illustraties en kaarten, opengewerkte tekeningen, driedimensionale beelden en plattegronden van de belangrijkste bezienswaardigheden. Met ook geschiedenis, accommodatie, restaurants, amusement, sport en winkels.

Het grootst aantal pagina’s wordt besteed aan de uitgebreide toeristische informatie van de badplaatsen. Een handige overzichtskaart schetst de ligging van elke kustgemeente. Knap zijn de grafische tekeningen met de doorsnee van enkele historische sites. Ook de plattegronden van de badplaatsen zorgen voor een extra dimensie. Auteur Tineke Zwijgers vermeldt in deze reisgids ook tal van vakantietips over het hinterland van de kustregio: Ieper, de Westhoek en Brugge krijgen de nodige aandacht.

De reisgids brengt een hele reeks pagina’s met praktische informatie over de horeca, winkelen, erfgoed en cultuur. Origineel is de pagina met typische dialectwoorden die in de reisgids vertaald worden. In tegenstelling tot andere gidsen is de informatie correct en up to date. De samenwerking van Capitool met Westtoer en de tien kustgemeenten zal hier zeker toe bijgedragen hebben.

Tags: Capitool reisgidsen, Vakantie Vlaanderen, Vlaamse kust