• Richtprijs: € 22,50
  • Datum: 4/06/2012
  • Uitgeverij: Michelin
  • Verdeeld door: Lannoo
  • NEDERLAND, DE GROENE REISGIDS (MICHELIN)  Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • NEDERLAND, DE GROENE REISGIDS (MICHELIN)  Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Michelingidsen zijn van oudsher een begrip. Niettegenstaande de felle concurrentie van bvb Rough Guides, Capitool, ANWB, Trotter e.a. blijft Bibendum het keurmerk van de betere gids. Michelin is en blijft een sterk merk en dat komt nog meer tot uiting door de samenwerking met Lannoo. In de reeks Groene Reisgidsen kwam deze turf van 578 bladzijden over Nederland van de pers. Het boek is ingedeeld in hoofdstukken die telkens een regio beschrijven. Deze regio’s komen grotendeels overeen met de provincies. Handig hierbij is de nummering in de kantlijn, waardoor je snel iets kunt terugvinden. De gids opent met een aantal praktische hoofdstukken over de geschiedenis, het grondgebied, het landschap, de natuur, architectuur, kunst en cultuur gevolgd door de eigenlijke beschrijving van de regio’s. Bij elke regio vind je vooraan een kaart van het gebied gevolgd door de steden en hun bezienswaardigheden. Van elke stad krijg je bovendien een plattegrond met intekening van horeca, uitzichtpunten edm.

Het is quasi onmogelijk om alle nuttige informatie uit het boek in dit bestek weer te geven. Wel nog even vermelden dat bij elk hoofdstuk een kaderstukje met horeca-adressen is opgenomen met vermelding van de prijsklasse en dat je de overzichtkaart van de regio’s kunt terugvinden in de voorste coverflap.Wie een bezoek aan Nederland plant zal in dit boek zeker zijn gading vinden. De informatie is overvloedig maar wel ordelijk weergegeven en de sterrenbeoordeling geeft snel en betrouwbaar weer wat je zeker moet zien of doen. Bovendien zorgen de kaarten en plattegronden er voor dat je zonder verdwalen op het juiste pad blijft.

Tags: Lannoo uitgeverij, Michelingids, Vakantie Nederland