• Richtprijs: € 22,50
  • Datum: 28/06/2011
  • Uitgeverij: Eigen beheer
  • Verdeeld door: EPO
  • INNEMEND ITALIË Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • INNEMEND ITALIË Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Als je een aantal gidsen over Italië naast elkaar legt kom je al vlug tot de conclusie dat er duchtig leentje buur is gespeeld. Dit kan zeker niet gezegd worden van dit boek. Het is ook geen gids in de eigenlijke betekenis van het woord. Marc Vandenbon neemt je mee naar oorden waar je als gewone toerist nauwelijks of niet terecht zult komen. Hij schetst een kroniek van het alledaagse leven in Italië met gewone onderwerpen zoals de kranten, de televisie, de kerk, het eten enz. Daarnaast komen de iconen aan bod met vooraan natuurlijk de alom tegenwoordige Vespa en de sportieve automerken Ferrari en Lamborghini.

Met een gemeenplaats kun je stellen dat het boek begint waar alle andere eindigen. Na de 70 beschrijvende hoofdstukken krijg je een flinke brok praktische informatie. De auteur vermeld tientallen adressen, websites en praktische tips die je van pas zullen komen bij een bezoek aan Italië. Naast de gewone nuttige adressen geeft hij ook 16 logeeradressen waar je in het Nederlands terecht kunt.

Alhoewel dit het debuut is van de auteur is het geschreven in een vloeiende en humoristische schrijfstijl die zich vlot laat lezen. Het boek is rijkelijk geïllustreerd. Vooral de dubbelpaginagrote foto’s springen er uit. Enig nadeel is het ontbreken van onderschriften. Afsluitend krijg je een register met de volgorde van de foto’s en een verklarende woordenlijst Italiaans-Nederlands met in het boek gebruikte termen. Op de wenslijst voor een eventuele volgende druk staan een overzichtskaart en kaartjes van de beschreven locaties.

Tags: Vakantie Italië