• Bladzijden: 325
  • Richtprijs: € 27,50
  • Datum: 17/06/2010
  • Uitgeverij: Davidsfonds
  • HET ECHTE ZUID-AFRIKA Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • HET ECHTE ZUID-AFRIKA Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Met dit boek neemt de auteur je mee naar het echte en onvervalste Zuid-Afrika. Door zijn ervaringen als reisleider is hij de aangewezen persoon om je rond te leiden in dit uitgestrekte land met zijn exotische klimaat en zijn controversiële geschiedenis. Dit komt vooral tot uiting in de drie eerste hoofdstukken waarin hij respectievelijk Zuid-Afrika in een notendop beschrijft, de toptienvragen van de reiziger opsomt en de geschiedenis en de uitdagingen van het land op een rijtje zet. Daarna kun je aan de volgende 22 hoofdstukken beginnen. Deze zijn gerangschikt naar de afzonderlijke regio’s. Afsluitend krijg je nog een overzicht en geschiedenis van de Zuid-Afrikaanse wijnbouw. Wie hier honger van heeft gekregen kan terecht in het laatste hoofdstuk waarin de echtgenote van de auteur je enkele typische Zuid-Afrikaanse recepten voorschotelt.

Ondanks de paperbackuitvoering is het boek toch mooi uitgegeven. Naast de hoofdtekst zijn er kaderstukjes met praktische informatie afgedrukt. Het boek is rijkelijk geïllustreerd met sfeervolle kleurenfoto’s, waarvan er vele door de auteur zelf zijn genomen. Voor de duidelijkheid zijn er een groot aantal kaarten met de trajecten van de eventuele routes opgenomen. Nog een extra tip voor de voetballiefhebbers: in het boek vind je een overzichtje van de belangrijkste voetbalstadions die speciaal voor het WK gebouwd zijn. Kortom dit boek is een ideale reisgids om je rond te leiden in Zuid-Afrika met oog voor de geschiedenis, het landschap, de toeristische toppers, de wijnbouw en de keuken.

Tags: Davidsfonds Uitgeverij, Gastronomie, Vakantie Zuid-Afrika