• Bladzijden: 80
  • Richtprijs: € 8,95
  • Datum: 5/06/2011
  • Uitgeverij: Informatie Verre Reizen
  • CYPRUS - TE GAST IN Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • CYPRUS - TE GAST IN Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Te gast in Cyprus is een gloednieuwe uitgave van de uitgeverij Informatie Verre Reizen. Cyprus is een heel bijzonder eiland want het noordelijk deel is bezet door de Turken sinds 1974. Je kan bovendien niet zomaar reizen tussen beide delen van Cyprus, je dient een zwaar bewaakte checkpoint te nemen. Met Mariëtte van Beek verken je beide kanten van de Green Line die de grens vormt. Ze neemt Eleni mee, een inwoonster van Nicosia en weet je op een prachtige manier de situatie te beschrijven. Het is alsof je erbij staat.

Cyprus is echter ook het eiland van Aphrodite, de godin van de liefde en de schoonheid. Samen met Mariëtte trek je op zoektocht naar herinneringen aan Aphrodite en dat start uiteraard aan Petra tou Roumiou, de rots waar ze uit het schuim van de golven verscheen. Het is een totaal andere aanpak van het onderwerp dan wat je in andere reisgidsen leest. Zo ontdek je plekjes waar geen ander over schrijft en wijst men je op kleine zaken waar je anders nooit zou aandacht aan geven.

Verrassend genoeg neemt Veerle Snijders je mee op duiktocht in Cyprus. Dit is nochtans geen eiland dat bekend staat bij duikers maar in 1980 kwam hier een gloednieuwe ferry tot zinken. Je krijgt het complete verhaal en trekt mee op verkenning in het wrak. Uiteraard lees je in dit boekje over meer bekende onderwerpen zoals het schilderen van iconen en de duizenden jaren oude wijnproductie. Plaatsen en regio's komen eveneens aan bod, zoals het schiereiland Akamas. Laat dat nu net een plek zijn waar horden toeristen komen maar nooit te zien of te horen krijgen waar dit boekje het wel over heeft. En dat is nu net de rijkdom van 'te gast in Cyprus'.

Tags: Te gast in, Vakantie Cyprus