• ISBN: 9789058267504
  • Bladzijden: 367
  • Datum: 6/12/2010
  • Uitgeverij: Davidsfonds
  • CAÏRO Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • CAÏRO Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Caïro. Van Arabisch tentenkamp tot stad van Duizend-en-een-nacht (641-1517), brengt je naar het Caïro van de middeleeuwen. De auteurs brengen je verhalen van wat er allemaal schuil gaat achter die oude en historische voorgevels. Je wandelt door wijken waar weinig of geen toeristen te zien zijn. Je verneemt meer over de explosieve groei van Caïro en zijn bijzondere inwoners die herinnerd worden door talrijke monumenten.

Voor dit boek over Caïro heeft Davidsfonds Uitgeverij twee specialisten aangetrokken. Maya Termonia is docente Arabisch en Jo Van Steenbergen is professor islamitische geschiedenis, beiden reisden vele malen naar Caïro en laten je door middel van 15 wandelroutes het échte oude Caïro verkennen. Maar eerst krijg je in 6 hoofdstukken een schets van de evolutie van de stad, de 4 volgende handelen over de buitenwijken van Caïro en pas dan volgen de wandelroutes. Dat is nou het verrassende aan dit boek want van academici verwacht je diepgaande en moeilijk leesbare teksten, maar hier krijg je vlotte teksten met verhalen, anekdotes, citaten en zelfs recepten.

Tijdens hun vele wandelingen in Caïro hebben de auteurs geproefd van vegetarische hapjes. Van de beste krijg je een recept in dit boek. Bovendien kan je de locaties die in de tien hoofdstukken voorgesteld worden bezoeken door de wandelroutes die te vinden zijn op het einde van deze reisgids. Je krijgt per route telkens een kaartje, een routebeschrijving en een verwijzing of beschrijving van de bezienswaardigheden. Spijtig dat er geen afstanden zijn vermeld, het was eenvoudiger geweest bij het opstellen van de reisplanning.

Dit boek is niet voor toeristen die één of twee dagen in Caïro vertoeven en even de hoogtepunten willen zien. Wie echter Caïro beter wil leren kennen, graag historische achtergrond leest en minder bekende plekjes in de stad wil bezoeken, heeft met dit boek een kant-en-klare oplossing.

Ondertitel: Van Arabisch tentenkamp tot stad van Duizend-en-een-nacht (641-1517)

Tags: Citytrip Caïro, Davidsfonds Uitgeverij, Stadswandelingen, Stedentrips, Vakantie Egypte