• Bladzijden: 160
  • Richtprijs: € 4,99
  • Datum: 26/05/2013
  • Uitgeverij: lannoo
  • BRUGGE STADSGIDS 2013 Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • BRUGGE STADSGIDS 2013 Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Eén van de kerntaken van een dienst van toerisme is haar gemeente of stad te promoten bij het grote publiek. Zowel in het eigen land als in het buitenland.  Doel? Zo veel mogelijk potentiële bezoekers bereiken.  Opdracht? Maak het de toerist zo makkelijk en efficiënt mogelijk.  En nét daarin slaagt de toeristische dienst van Brugge met de uitgave van deze officiële stadsgids.  Op de eerste pagina heet men de lezer/toerist welkom in Werelderfgoedstad Brugge … dit is onmiddellijk een goed en aangenaam onthaal.

Je verkent Brugge in al haar facetten doorheen de vijf hoofdstukken: ontdekken, wandelen, wegwijs, tips van kenners en excursies vanuit Brugge.  Elk hoofdstuk apart wordt op een korte maar doeltreffende manier uitgediept.  De informatie die aangereikt wordt, zorgt voor een goed gevulde ‘rugzak’.  Of je nu een dagtrip plant of een weekend.  Je verneemt alles over bereikbaarheid, openingsuren van de vele musea, bezienswaardigheden en wandelroutes.  Het Bourgondische Brugge ervaar je in de vele restaurants en eethuizen.

Bij het thema ‘tips van locals’ had ik me voorgesteld dat rasechte Bruggelingen hun speciale plekjes, eetgelegenheden en bezienswaardigheden zouden voorstellen.  De ‘kenners’ in dit boekje blijken, buiten de stadbeiaardier, daarentegen buitenlanders te zijn.  Niet zo’n goede keuze dus … en ook geen locals …  Verder is dit handzaam boekje een ideale tool om een stad als Brugge te bezoeken.  Hopelijk volgen andere steden dit voorbeeld van Brugge en komen er binnenkort nog andere officiële stadsgidsen uit.  Dat zou een win-win zijn voor de toerist én voor de stad.

Tags: Bezienswaardigheden Brugge, Citytrip Brugge, Lannoo uitgeverij