• Categorie: Multimedia
  • Richtprijs: € 25,00
  • Datum: 9/06/2008
  • Uitgeverij: EPO
  • HET DRAAGBARE PARADIJS Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • HET DRAAGBARE PARADIJS Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Om te reizen moet je niet altijd weg gaan. Soms komt de wereld ook naar hier, in je huiskamer zelfs. De negen vrouwen die hier hun verhaal vertellen zijn bijna allemaal op een of andere wijze vluchtend in dit hoekje van de wereld beland. Vluchtend voor het geweld in hun land van herkomst, voor andere vormen van geweld of gewoon op zoek naar zichzelf.

Hun bagage was beperkt toen ze hier arriveerden, maar er zat altijd wel een muziek en verhalen in. Vaak zijn het verhalen van pijn, van zoeken naar zichzelf en naar een vorm van rust die hen toeliet zich muzikaal te uiten. Verhalen over een land waarvan ze houden en dat ze missen, maar toch willen ze niet (zomaar) terug. Allemaal samen vertonen die verhalen kleine facetten van de wereld waarin we leven, een wereld waar ook nog honger, pijn en racisme is.

De muziek die deze zangeressen van wereldmuziek meebrachten uit hun eigen land blijft soms authentiek, maar wordt ook vaak gemengd met andere muzikale invloeden. Op de plaatsen en de milieus waarin ze terecht kwamen kruist de muziek uit de hele wereld zich. Muziek was er altijd in hun leven, de drijfveer om anderen daarvan te laten genieten of om op een podium te staan kwam pas later.

Je moet dit boeiende boek rijk aan vaak harde levenservaringen nog een tweede keer lezen. De bijhorende cd beluister je pas na de eerste lezing. Bij die tweede lezing krijgen de woorden klank en kleur, ze brengen de wereld een heel eind dichterbij.

Afmetingen: 17 x 21 cm.

Dit boek wordt vergezeld door een multimediale voorstelling die door Vlaanderen toert. In die voorstelling zingen 3 van de zangeressen uit dit boek samen met Gerry De Mol & Oblomow.